Žádný obchodní řetězec nezažil v České republice tak raketový růst jako právě Lidl. Před lety začínal jako mnohými vysmívaný diskont, ve kterém to nevypadalo příliš hezky a navíc používal diskutabilní metody při stavbě svých nových prodeje. Například, když mu překážely stromy, tak je někdo bez povolení pokácel apod.
Vývoj Lidlu k horšímu
Poté však přišla fáze, kdy se Lidl stal doslova miláčkem Čechů. Mohly za to především nízké ceny, zajímavý sortiment nepotravinářského zboží pravidelně nabízeného v akčních slevách, ale i výrobky privátních značek, které působily neotřelým dojmem.
Lidlu se také podařilo vytvořit dojem, že dbá na kvalitu. Na základě toho potom mohl postupně navyšovat ceny. Dnes už tak neplatí, že je levným obchodem. Na diskont je naopak již poměrně drahý a poté, co ostatní supermarkety začaly ceny srovnávat, je s nimi přinejlepším nastejno.
V posledních letech se ale ve spojením s Lidlem objevil skutečně nepříjemný nešvar. Státní potravinářská a zemědělská inspekce v jeho zboží pravidelně nachází velké nesrovnalosti. Jde především o to, že výrobky nesplňují to, co deklarují, a to z hlediska složení. Je v nich třeba méně masa.
Opakuje se to stále dokola
Jistě, to se může přihodit každému, ale Lidlu se to stává opakovaně. V jednom výrobku už došlo k pochybení přinejmenším třikrát a další neustále přibývají. Naposledy chyběla v sušené šunce čtvrtina masa. To už těžko může být náhoda, obzvlášť když jde v drtivé většině případů o signifikantní rozdíl, který jen tak nevznikne pochybením při výrobě.
Lidl se to snaží omlouvat tím, že k pochybení dochází na straně výrobců. Ovšem tady nejde o značkové výrobky, nýbrž právě o ty privátní. A tam je to právě Lidl, který si objednává to, co chce a který si musí hlídat kvalitu. Pokud by ho výrobce opakovaně šidil, musí ho vyměnit. Jenže to se neděje.
Zástupci tohoto obchodního řetězce vidí, že až na nějaké drobnější pokuty jim kvůli těmto pochybením nic moc nehrozí. A tak s nimi nic nedělají. To se ale musí změnit. Český zákazník nesmí být šizen. Obzvlášť v dnešní kritické době. Je nutné, aby tomuto jednání zodpovědné orgány vystavily konečně stopku.
Komentář Petra Vavrenky
Foto: Shutterstock
Jsou to jenom keci já chodím nakupovat do kterýho marketu chci a pro mne je Lidl v pohodě spíš bych řekl že některé obchodní řetězce zaspali třeba rajčata v Lidlu do třiceti korun v kaufu do šedesát paprika do čtyřiceti jinde až sedmdesát chléb o dvacku levnější a je toho víc tak nelžete
Už je to celkem okoukané no. 😅 Tak Lidl prostě konečně zrušte a budou mít po srandě, obchodů je hodně tak si myslím že kvůli tomu nikdo brečet nebude. Stejně v lidlu nikdy nic nemaj( kauf nebo penny jsou stokrát lepší)..
Neřekla bych, naopak v Lidlu najdu vždycky většinu věcí co potřebuju, bohužel tady v Sedlčanech je to jediný použitelný obchod pokud se vám nechce jet 30km na nákup, sice je tu i Penny a Billa, ale v Penny je neuvěřitelný bordel a kolikrát máte problém něco najít natož věci z akce a Billa je extrémně předražená. Pokud by tu Lidl zavřeli byl by tu problém normálně nakoupit. Navíc ostatní obchody na tom jsou s kvalitou stejně jen o nich článek není, přitom je to problém většiny řetězců.
Člověk se selským rozumem si udělá vždy svůj vlastní závěr porovná ceny a kvalitu. Za mě Lidl jeden z top one.
Pokud budou dál podvádět, tak musí nekompromisně platit
Ano, v Teplicích ty Lidly rostou jak z vody. Kupoval jsem v Lidlu maso 2x a pokaždé v jiné prodejně. U obou nákupů se mi stalo, že jsem doma maso otevřel a smrdělo tak, že jsem ho rovnou vyhodil. Takže nejen, že šiděj, ale pravděpodobně mají i špatně vyřešenou dopravu masných výrobků. Reklamovat jsem to nešel, na to nemám povahu, abych absolvoval znovu cestu do lidlu mezi tu hromadu lidí a ještě mrhal svym časem s nějakým vyřizovačem reklamací, který by mi stejně řekl, že se mi to maso zkazilo po cestě domů (5 min autem).
Pokud jdete reklamovat maso nebo jiné potraviny do Lidlu tak Vám okamžitě vrátí peníze.
Co je v Lidlu neni k jidlu, podobne jak albert do tehlech obchodu chodim delat potrebu protoze si je porad pletu s verejmym WC
Mám opačnou zkušenost, jsou tu v Sedlčanech 3 velké obchody, pro maso do Billy nikdy, smrdí vždy a navíc vedení dost hnusně zachází se zaměstnanci, Penny je nepoužitelný bo nikdy nic nemaj. Lidl oproti tomu bez problému. Ale pokud potřebuju maso a nechci utratit majlant tak jednou za 2-3 měsíce vezmu u lesů čr 60kg kance (cca 50kč/kg), rozbourám si ho sama a mám klid, ale jinak jedině k řezníkovi.
Kdo tedy psal tento clanek, pani Vavrova nebo pan Vavrenka? Nebo pan Vavrenka pod pseudonymem Vavrova? Nebo pani Vavrova na objednavku pana Vavrenky? Zaujatost vuci Lidlu je zrejma, porad se tocite na tom samem, stokrat propirane pripady sizeni zakazniku, nic noveho, min dva mesice stary posledni pripad… Myslite, ze ostatni retezce nechybuji?? Proc se nezaobirate celym trhem ale tepete jen Lidl??
Protože v Lidlu, Bille a Kauflandu prodává své fujtajbly agent Stb Bureš.
Vavrenky tak a teď nám napište kdo v téhle prohnilé EU ještě nepodvádí a nelže.
Tomio Okamura..
Jak by taky mohl lhát, když neustále jen slibuje 😂. Jako mluvčí a průvodce se řečnit naučil, ale ty jeho plané keci se nedají poslouchat, jede si pořád dokola to svoje a slibuje a slibuje, nic jiného za ty roky v politice ještě nepředvedl 😉
Už jděte do prdele dementní pisálkové, stále se trapně opakujete ze starými zprávami, vy by jste potřebovali manuálně makat