Letní sezóna dovolených je v plném proudu. Lidé odlétají na své vysněné pobyty k moři, které si chtějí po dvou letech odříkání a omezení patřičně užít. Mnozí tak nehledí na nějakou tu korunu a dají na doporučení cestovní kanceláře, aby se ubytovali v luxusu. Ten nejvyšší přitom slibují 5hvězdičkové resorty.
Krásný jen na papíře
Jako třeba marocký Oasis Blue Perl, který v České republice nabízí největší cestovní kancelář Exim Tours. Podle katalogu vás čeká krásný rozlehlý areál se spoustou bazénů a luxusní stravování formou all inclusive. Zkrátka úplná pohádka. Ostatně, týdenní pobyt pro jednoho dospělého zde stojí kolem 20 tisíc korun.
Taková nabídka zaujala i pana Richarda Svobodu, který do hotelu v minulých dnech vyrazil. Na místě však našel něco jiného, než co mu prospekt hotelu sliboval.
Zásadním problémem v hotelu Oasis Blue Perl se zdá být nezvládnutá hygiena. “V jediné jídelně je naprostá špína a zápach, když už seženete skleničku, tak je upatlaná. Na talířích jsou ze spodku zbytky jídla. Pití je z postmixu, který je samozřejmě napojen na vodovodní řad, takže na vodu, která se z hygienických důvodů nesmí pít,” vypočítává pro AAzdravi.cz pan Svoboda nedostatky, které byly zjevné na první pohled. “Hotel obývají z naprosté většiny Arabové. Nikdo z nás proti nim nic nemá, ale cestovka nás mohla alespoň upozornit, protože jejich stolování s tím naším nemá moc společného. Pokud bych to věděl, s batoletem bych sem necestoval.“
Když se pokusil sehnat dětskou postýlku, málem nepořídil, ale nakonec se ji na další noc podařilo sehnat. Byla ale pro změnu úplně špinavá. “Pokoušeli jsme se ji alespoň otřít dezinfekcí, ale moc se to nepovedlo,” líčí pan Svoboda.
Podle něj jsou nespokojeni i další Češi na místě, které sem Exim Tours vyslal. Celkem má jít o skupinu šesti pokojů, které zaslaly reklamaci už v prvních dnech pobytu. Na tu jim však přišla automatická odpověď, že bude vyřešena do 30 dnů.
Proč to vydávají za luxusní resort?
“Není to výtka proti samotnému hotelu, personál je vstřícný a snaží se vám vyhovět, ale bohužel s 5 hvězdami to nemá nic společného. Je to problém CK Exim Tours, která se nestydí tento zájezd nabízet pod 5 hvězdami, nevybírali jsme si Egypt ani Tunis, kam bych s batoletem vycestovat nechtěl, ale zde to podle webu tohoto hotelu rozhodně vypadalo líp,” vysvětluje Svoboda.
Exim Tours každopádně odmítla řešit situaci ke spokojenosti klientů na místě, a to přestěhováním do jiného hotelu. Bylo jim sděleno, že kapacity jsou plné. Skupina pana Svobody se ale rozhodla vydat do sousedního hotelu, který má sice pouze 4 hvězdičky, ale alespoň tento standard splňuje. Zde jim bylo řečeno, že mají polovinu pokojů volnou.
Jak upozorňuje pan Svoboda, na samotném webu Exim Tours nejde dohledat žádné recenze od cestovatelů, kteří už zde byli. Teď už ví proč. Jinde na internetu nicméně ohlasy sehnat lze a nepřekvapivě upozorňují na podobné problémy. Například na portálu Booking.com má tento hotel pouhých 6,7 bodů z 10, což je jedno z nejnižších dohledatelných hodnocení.
Oasis Blue Perl oficiálně pět hvězdiček skutečně má. Jde však o národní kategorizaci, na kterou mohou mít vliv různé faktory. Pozor si na ni musí dát každopádně individuální cestovatelé. Pokud ale cestujete s českou cestovní kanceláří, která má navíc určité renomé, očekáváte, že si na místě někdo hotel prohlédl a uznal, že je vhodné do něj vozit české turisty. Taková služba by měla být u cestovky samozřejmostí. Zde podle všeho naplněna nebyla.
Cestovní kancelář Exim Tours uvedla, že do hotelu okamžitě posílá kontrolu a s nespokojenými klienty se chce spojit.
Špatné zkušenosti z dovolené, kdy cestovní kanceláře nesplnily své sliby, můžete zasílat na redakce@aazdravi.cz.
Foto: Shutterstock
U eximu něco reklamovat je předem před určeny k záhubě
Aha, EXIT Tours
Dobrý den, bohužel máme čerstvou zkušenost z Egypta se stejnou CK. Vše mám nafoceno, bylo zasláno k reklamaci na CK a ji označila za neopodstatněnou.
Achjo. Typičtí Češi. Jsem přece na dovolené, tak si musím najít něco, na co si budu stěžovat. 😀
Achjo. Typičtí Češi. Jsem přece na dovolené, tak si musím najít něco, na co si budu stěžovat. 😀
Jezdit na dovolenou kvůli žrádlu a hotelovému bazénu mi přijde ujetý. A s malým dítětem tuplem.
Chybí mi tu ještě srovnání s “podřadnými” službami a kvičení nad drahotou v Chorvatsku 😀
Jestli by se mi chtělo vyhodit 20000 na týden – za takový “all inclusive” bordel 😀
Nám se to teď stalo s CK Fischer. Byli jsme v Turecku v 5*hotelu Horus Royals Paradise, na pokojích šváby, jídlo katastrofa, špinavé nádobí a stoly, plážové lehátka stále obsazený a když jsme si je v brzkych ranních hodinách zabrali tak jsme si je museli během dne hlidat jinak nám je někdo ukradl atd…. A to jsme měli ultra all exclusive!
Jenže on necestoval s cestovkou která by měla renome
Předem připravený podvod v organizované skupině.
Pokud je postižených více, jasná záležitost,cestovka nemá šanci. Pokud není malým písmem napsáno něco velice chytrého na smlouvě se zákazníkem. Každopádně kauza nejméně za mega. To už se vyplatí.