České cestovky se utrhly ze řetězu. Opět nabízejí otřesné hotely za spoustu peněz

Letošní sezóna dovolených může být rekordní. Po dvou letech, kdy bylo možné cestovat jen se značnými omezeními a naopak v obavách z přicházející krize, jakoby lidé chtěli využít příležitosti, kdy si ještě mohou dovolit pěkný pobyt u moře.

Služby se zase zhoršily

Jak známo, pro Čechy je dovolená u moře velmi důležitá. Možná zde panuje ještě poněkud přežité přesvědčení o tom, že je jakousi nutností a ukázkou, že se dotyčným daří dobře. Komu se ale díky tomu daří dobře zcela jednoznačně, to jsou cestovní kanceláře.

Ačkoliv celosvětově převládá příklon k individuálnímu turismu, Češi stále ve velké míře dávají přednost organizovaným zájezdům. Ne vždy musí jít o špatnou volbu. Pokud chcete k moři do některé z běžných destinací, balíček v podobě letenky a hotelu sami zřejmě levněji neseženete.

V minulých letech přitom platilo, že nešvary cestovních kanceláří z devadesátých let a přelomu tisíciletí téměř vymizely. Také tuzemské cestovky začaly nabízet vesměs kvalitní služby a velmi dobré hotely, ze kterých se lidé vraceli spokojeni, jakkoliv tu a tam k určitým excesům docházelo.

Letos se to ale do značné míry změnilo. Do redakce nám každý den chodí velký počet zpráv nespokojených klientů, kteří se cítí jednáním cestovních kanceláří oklamáni.

Foto: Shutterstock

Klienty spolehlivě odradí

Obvykle jde o zcela nevyhovující ubytování a služby s ním spojené v destinacích jako je Egypt a Tunisko. Je otázkou, zda se zde hotely tak rychle a tak razantně zhoršily, nebo jde o kalkul cestovních kanceláří, které kapacity těchto nevyhovujících hotelů levně nakoupí a pak draze prodávají klientům.

Nejčastější jsou stížnosti klientů na to, že jim cestovní kancelář deklarovala pobyt ve čtyřhvězdičkovém hotelu, ovšem na místě se ukázalo, že jde o hotel tříhvězdičkový. Navíc podle národní kategorizace. Takový potom z pohledu Evropana může působit spíše jako dvouhvězdičkový, případně dokonce jako ubytovna.

Nelze to přitom odbýt tím, že si prostě někdo jen nesmyslně stěžuje. Existují doklady o tom, že si v těchto hotelech stěžovaly celé turnusy, které byly zrovna na místě. Jde přitom o hotely, ve kterých už v podstatě nejsou hosté z jiných zemí Evropy, ale které se specializují na lokální klientelu, což přináší další problémy kulturního rázu. Například představy o stolování jsou zkrátka jiné v České republice a arabských zemích.

Těžko říct, co tímto cestovní kanceláře sledují. Jistě, mohou nahonit rychlý zisk. Na druhé straně ale tyto klienty, kteří by s nimi cestovali i v příštích letech, spolehlivě odradí.

Komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments