Jeví se stále pravděpodobněji, že koncepce Evropy z posledních let najela přinejmenším do slepé uličky. Podle některých už rovnou narazila do zdi. Ukazuje se, že tlak na bezemisní zdroje energií byl minimálně příliš rychlý a možná se předběhl o mnoho generací.
Elektřiny je najednou málo
Evropská unie má dnes největší problémy s energiemi a sen o tom, jak bude díky obnovitelným zdrojům soběstačná, se pomalu, ale jistě rozplývá. Ukazuje se to třeba právě na příkladu elektromobilů.
Ty jsou samy o sobě zajímavým pokrokem a alternativou k vozům se spalovacím motorem. Ve světě se začaly prosazovat díky svým funkcím a přednostem, avšak u nás se to zase vzalo za zvláštní konec. Z elektromobilů se udělalo obří téma s tím, že za pár let by po evropských ulicích měly jezdit pouze ony. A toho se docílí tak, že se veškerá konkurence prakticky zakáže.
Z nějakého nejasného důvodu se počítalo jednak s tím, že elektřina bude vždy levná a jednak, že jí bude pořád dostatek. Skeptikům už to však tehdy nevycházelo. Pokud by se všechna vozidla náhle stala elektrickými, znamenalo by to totální změnu infrastruktury, a to nejen v podobě dobíjecích stanic, nýbrž celé energetické sítě.
Někdo to nedomyslel
Bylo víceméně jasné, že tolik elektřiny například obnovitelné zdroje nikdy nevyrobí, tedy pokud by jimi nebyla zastavěn každý volný kus země. Přesto se rozhodlo, že za deset let by se měly prodávat už pouze elektromobily.
Realita se však ukázala dříve, než kdo čekal. Elektřiny je najednou málo, protože jsme se souběžně připravili o její zdroje, ať už uhelné, plynové nebo jaderné. Nemůže tak příliš překvapit, že cena elektřiny vyskočila do netušených hodnot. A nikdo neví, co s tím.
Zdá se však, že smůlu mohou mít právě majitelé elektromobilů. Ti je už teď musí dobíjet za částky, které se blíží běžnému tankování. A po nárůstu cen elektřiny z posledních dnů to bude ještě mnohem horší.
Komentář Petra Vavrenky
Foto: Shutterstock
To určitě nemůže být pravda, protože když jsem to už nejmíň rok zpátky psal na různých odborných fórech a rádoby odborných webech , tak jsem sklidil většinou jen mínusy a výsměch 😁. Přitom stačí jen umět trochu počítat (tzn. víc než jen do 1000😁)
“Ve světě se začaly prosazovat díky svým funkcím a přednostem”
To možná před 10-20 lety. V současné době se začaly prosazovat čistě jen násilně politicky.
“Přesto se rozhodlo, že za deset let by se měly prodávat už pouze elektromobily.”
Ne za 10, ale za 13.
Smích už přešel
Krátká životnost baterie a její cena. Velká ekologická zátěž při její výrobě. Elektřiny opravdu není dost aby šly vyměnit všechna auta za elektrická. Něco takového zkoušet teď nebo za 10 let má asi stejnou šanci jako letět na měsíc v dřevěné raketě a s parním pohonem. Prostě na to teď ještě nejsou technologie.
Jen šílenci chtějí nahradit všechna auta elektromobily. Co takhle neextremistická zlatá střední cesta? Tou se můžete vydat i jako jednotlivec, bez dotací a profitovat. Stačí se pustit do práce.
není elektřina, elektromobily jsou nanic. co na tom nechápeš ? není nafta, nejsou na nic diesely
Dovzdělat, elektřina JE! A dokonce levná elektřina, jen musíte použít to na krku, co používáte jako držák čepice.
k elektrohračkám se bude dodávat bioplynová elektrocentrála a potřebné kw si majitel s rodinou naprdí
Jo , komu není rady , tomu není pomocí! 😂
A komu není shůry dáno…
…. ten si dává nick Xavier.
Ne, ten nechápe elektromobilitu jako funkční celek. Typicky úspěšní voliči SPDANO.
BEV je cesta do pekel bez návratu.
Chytrý to ví.
Hloupí jako ty s tím souhlasí a do pekla se těší
Ne, rusáci šířit nesmysly, protože bez ropy a plynu budou v pr..li, jste rusak, že šiříte bludy?
Na něco to svést musej. Přiznat si pravdu bývá těžký…že auta na elektřinu rovněž koloběžky stojej za hovno
Zdravím tady někdo asi žil na Marsu,prodáváme přebytky elektřiny hlavně do Německa a Rakouska,kteří si hrají na zelené tím že od nás vykupují energie,a pak na nás poukazují a žádají abychom platily za emise,pak si koupíme na burze svoji energii za třikrát tolik a distribuce do domácích zákazníků bravo,jen aby bylo jasno.