Vypadá to, že se musíme připravit na velké změny v rámci celé společnosti. Tato doba je nelehká a zdaleka se to netýká pouze domácností. Dosud se o tom příliš nemluvilo, ale také velké firmy se musí novým podmínkám přizpůsobovat. A to má pochopitelně opět dopad na lidi, respektive jejich zákazníky.
Jedna éra končí
Měli bychom počítat s tím, že spousta věcí nebude fungovat tak jako dříve. Celý svět je do značné míry ochromen nedostatkem určitých materiálů, který podle některých odborníků bude dlouhodobý. Rozbila se řada dodavatelských řetězců. Jednotlivé země už nespolupracují tak jako dříve. Lidem se nechce pracovat v takové míře jako dosud.
To vše způsobí, že firmy musí hledat nové způsoby, jak fungovat, případně jak přežít. A týká se to i těch skutečně velkých, jako je například obchodní řetězec Lidl. Ten svůj úspěch před lety nepostavil pouze na prodeji potravin za výhodné ceny, ale možná ještě více na tom, že vedle jídla začal prodávat nepotravinářské zboží.
Tento koncept, kdy byla v nabídce vždy poměrně omezená, avšak cenově zajímavá řada zboží, si zákazníky získal. Nezřídka se před začátkem takové akce před prodejnami čekaly dlouhé fronty. Tito lidé potom vedle oblečení nebo elektroniky nakoupili pochopitelně také potraviny.
Celý vtip spočíval v tom, že Lidl nakoupil poměrně malé množství typů zboží, ale ve velkém objemu pro svou celoevropskou síť. Mohl ho pak prodávat levně a také počítal s tím, že mu nebude zabírat místo ve skladech, protože rychle zmizí.
Něco už nenakoupíte
Jak se ale ukazuje, tento postup do určité míry přestal fungovat. Jak uvádí server Lebensmittel Zeitung, provozovatel Lidlu se tento koncept rozhodl do značné míry redukovat. Prodej nepotravinářského zboží už se totiž v mnoha případech přestal vyplácet.
Mohou za to pochopitelně zvýšené náklady, ale také problematické dodavatelské řetězce. Stávalo se například, že zboží nedorazilo nebo dorazilo pozdě. V dané akci se neprodalo a začalo plnit sklady, což jsou další náklady, s nimiž se nepočítalo. Možná i lidé už byli nabídkou zahlceni a přestali tolik nakupovat. Výsledkem je potom neutěšený prodej. Zatímco pro letošní rok počítal Lidl s tím, že podíl nepotravinářského zboží na jeho prodejích bude činit až 15 %, dnes bude rád, když dosáhne 10 %. To je v celkovém objemu značný rozdíl a propad o polovinu.
Lidl určitě toto zboží neopustí zcela, avšak jeho počet bude značně redukován. Pokud tak jde o nabídku módy, hraček, elektroniky, nářadí nebo vybavení do domácnosti, nebude už výběr takový jako dříve.
Foto: Shutterstock
Ať jdou k čertu z celím lídlem šašci
Oni je zase vrátí jako v ústí jahodové dortíky