Velký dodavatel plynu zkusil nepěkně vydělat na zákaznících. Stačí se ozvat a musí vracet desítky tisíc korun

V době, kdy lidé hledají každou možnost, jak uspořit na elektřině a plynu, se bohužel někteří dodavatelé nechovají zrovna příkladně. Například zkouší navyšovat ceny v rámci smluv, kdy na to nemají právo, ovšem doufají, že na to zákazníci nepřijdou. Případně jim ruší fixace a převádějí je na takzvané spotové ceny, které jsou aktuálně velmi nevýhodné.

Nepříjemné překvapení

Zatímco dříve se informovalo o podobných případech hlavně v souvislosti s menšími dodavateli, ukázalo se, že máslo na hlavě mohou mít i ti velcí. Jak uvádí server Seznam Zprávy, například společnost Pražská plynárenská přinejmenším jedné zákaznici poslala vyúčtování, které hrubým způsobem nesedělo.

Žena se dozvěděla, že musí uhradit nedoplatek ve výši 11 000 korun. To se jí však nezdálo, protože platila zálohy jako dosud a nikdy takový nedoplatek neměla. Společnost jí však vysvětlila, že v průběhu roku několikrát navýšila ceny. To bylo pro zákaznici překvapením, protože o tom nevěděla.

V určitých smlouvách má sice dodavatel možnost ceny energií navyšovat, ale musí o tom zákazníky řádně informovat s minimálně 30denním předstihem. A to se v tomto případě nestalo. Žena se tedy rozhodla vyúčtování reklamovat.

Situace by byla ještě pochopitelná, kdyby Pražská plynárenská v tento okamžik zařadila zpátečku, přiznala chybu a vyúčtování opravila. To se ale bohužel také nestalo. Firma si trvala na správnosti vyúčtování a ženě navíc posílala upomínky, aby nedoplatek uhradila.

Foto: Shutterstock

Neoprávněné vyúčtování

Na tomto příkladu je bohužel vidět, že dodavatelé energií jednají z pozice síly a námitky zákazníků, byť oprávněné, je vůbec nezajímají. Zákaznici tak nezbylo než se obrátit na Energetický regulační úřad. Až ten rozhodl, že Pražská plynárenská skutečně jednala v neprávu.

Vyúčtování muselo být opraveno. A co se nestalo. Z nedoplatku 11 tisíc korun se náhle stal vysoký přeplatek. Celková úspora tak dosáhla téměř dvaceti tisíc korun. O ně by žena jinak přišla.

Pražská plynárenská sice uvádí, že šlo o ojedinělý případ. Její chování však v jeho řešení nevzbuzuje mnoho důvěry. Tato společnost přitom dodává plyn nebo elektřinu téměř 500 tisícům zákazníků. Nabízí se otázka, u kolika z nich podobně pochybila. Někteří to dost možná přešli, další se ozvali, ale společnost je uchlácholila svými argumenty. Tento případ ukazuje, že byste se neměli nechat.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments