Kaufland zavádí obrovskou novinku. Češi nevěří vlastním očím. To je tedy paráda

Doba, kdy všichni dělají své nákupy v kamenných obchodech, je už nějakou dobu nenávratně pryč. Došli jsme už dokonce tak daleko, že i velké obchodní řetězce musí začít vymýšlet, jak budou v budoucnosti vydělávat peníze, protože postavit někde krám a nechat lidi, aby tam chodili, to už zkrátka nebude stačit.

Má to být pecka

Zdá se, že obchodní řetězce to chápou. Některé spouští obyčejné eshopy, ale další jdou ještě trochu dále. Jako například Kaufland. Ten už nebude čistým prodejcem, ale s právě spouštěným tržištěm se stane prostředníkem mezi prodejci a kupujícími.

Takzvaný Kaufland martketplace by měl být spuštěn v České republice už v příštích dnech. Nejde přitom o úplnou novinku. Společnost ho provozuje už několik let v Německu, a to s velkým úspěchem. V Česku takové služby provozují například společnosti Alza nebo Mall a slaví s nimi velký úspěch. Očekává se však, že velká marketingová síla Kauflandu přinese tomuto odvětví úplně nový rozměr.

Na tomto modelu je do značné míry postaven také úspěch největšího eshopu světa Amazonu, který v Česku stále chybí a nezdá se, že by sem chtěl vstupovat. Zastoupit ho tedy musí jiní.

Foto: Shutterstock

Jak to bude fungovat

V onlinovém Kauflandu bude moci prodávat jakýkoliv obchodník, který například provozuje kamennou prodejnu nebo má nějaký malý eshop s poměrně nízkým dosahem. Jakmile se však dostanete na toto tržiště, může oslovovat prakticky celou českou populaci. Marketing za něj vyřeší právě Kaufland.

Mohlo by tu být určité nedorozumění v tom, co se vlastně na tomto tržišti bude prodávat. Pokud by snad někdo očekával potravinářský sortiment, bude zklamán. Nabízet by se tu mělo především nepotřevinářské zboží, jako je oblečení, hračky, nábytek, nářadí, oblečení, elektronika apod.

Pro zákazníky bude velkou výhodou, že si budou vybírat z velkého množství nabídek na jednom místě. Vše si nahází do jednoho košíku, zaplatí najednou, ale Kaufland už objednávky rozpošle jednotlivým prodejcům, kteří se o ně postarají.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Toscana
Toscana
1 rok

A to je to, proč je Alza nejdražší. To je jako když ťamani prodávají předražený už tak drahý zboží ze supermarketů. U nich si to ale koupíte za 5 minut.