Lidl a Kaufland vydělaly minulý rok v Česku neskutečné peníze. Doslova si na Češích namastily kapsy

Českému trhu s potravinami a dalším zbožím doslova vévodí dva obchodní řetězec, které mají navíc stejného majitele. Jde konkrétně o Kaufland a Lidl, jež oba spadají do německé skupiny Schwartz Gruppe, kterou ovládá tajemný miliardář, jehož nikdo nikdy neviděl.

Fantastická čísla

Česká republika je pro tyto dva řetězce nebývale atraktivní zemí, protože si zde doslova mastí kapsy. Jejich tržby i zisk dosahují horentních výšin a v do určité míry dokresluje obrázek o tom, zda jsou to skutečně řetězce, které stojí za místní drahotou.

Ale pojďme k číslům. Obchodní řetězec Lidl Česká republika v účetním období, které skončilo loni 28. února, vykázal tržby ve výši 76,4 miliard korun. To je nárůst přibližně o tři miliardy korun. Zisk přitom o něco klesl, a to na 5,5 miliardy korun. Nenechte se ale mýlit, to je v tomto případě obrovská suma a takové peníze žádný jiný řetězec v Česku nevydělá. Reálně by byly zisky ještě mnohem vyšší, ale Lidl pořád masivně investuje do nových prodejen a jejich modernizace, případě do spouštění nových projektů.

Zajímavé je srovnání se sesterskou konkurencí, kterou je obchodní řetězec Kaufland. Ten na tom ve stejném období byl jen o něco hůře. Utržil celkem 58,8 miliardy korun. Z toho má zisk 3,3 miliardy a platí u něj podobně jako u Lidlu, že stále silně investuje a ukusuje si z českého trhu víc a víc.

Foto: Shutterstock

Jak moc zdražili

Pravdou je, že v tomto období ještě nebyla zahrnuta většina z loňského roku. Bude tak velmi zajímavé sledovat, jaké budou ty příští výsledky. Právě v nich se totiž promítne masivní zdražení prakticky všeho, a to o desítky až stovky procent.

Lidem se přitom praktiky obchodních řetězců příliš nelíbí, protože viděli, že třeba v Polsku nebo Německu to jde jinak. Tam ceny nerostly zdaleka tolik a člověk tam na nákupu ušetří nemalé peníze, takže se vyplatí vážit i delší cestu. Naopak v tuzemsku je předmětem zájmu řada potravin, které náhle zdražily bez vážnějšího důvodu, typicky třeba cukr.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments