Že obchodní řetězce v České republice používají nejrůznější fígle, které pro zákazníky nejsou zrovna tím pravým ořechovým, se všeobecně ví. Přesto ale nepřestává překvapovat, kam až jsou někteří schopni zajít. Po nějaké době se opět řeší vejce z Lidlu, se kterými není všechno tak, jak by asi být mělo.
Lidem se to nelíbí
Na sociálních sítích se opět strhla diskuze o tom, proč Lidl vydává prodávaná vejce za česká, když pocházejí z Polska. Na tuto otázku potom řetězec oficiálně odpověděl. “Jedná se o české slepice, které jsou v Polsku, kde pro ně jsou lepší podmínky. Děkujeme za pochopení,” uvádí se ve zprávě.
To však Čechy už hodně nadzvedlo. Většina z nich takovou argumentaci nechápe a odmítá ji přijmout. Buď jde o slepice z Česka nebo z Polska, ale takový paskvil, který prezentuje Lidl, zkrátka nelze přijmout. Ostatně, není ani jasné, o jakých lepších podmínkách pro slepice mluví. Zřejmě má na mysli lepší podmínky sám pro sebe, protože takto získaná vejce zřejmě budou levnější.
Jak to funguje
V poslední době se přitom opět hodně mluví o tom, odkud potraviny pocházejí. Lidé chtějí mít jistotu, že jsou z Česka, obzvlášť u tak choulostivých, jako jsou třeba právě vejce. Do Polska se totiž dostalo velké množství potravin z Ukrajiny, u kterých není zcela jisté, zda jsou kvalitní a bezpečné.
Také Agrární komora České republiky dlouhodobě chování obchodních řetězců kritizuje. Ty se sice rády ohánějí tím, co všechno pro české spotřebitele nedělají a že se chovají ohleduplně, ovšem realita je jiná. Když jim to byť jen trochu vyjde, raději dovezou běžné potraviny z druhého konce zeměkoule, jak se stalo třeba s cibulí z Nového Zélandu.
Foto: Shutterstock