Češi našli způsob, jak v obchodě za jídlo ušetřit velké peníze. Kaufland a Lidl ale doslova zuří

Velké obchodní řetězce dnes nepatří zrovna mezi oblíbence českých zákazníků, ba právě naopak. Lidé by v nich nejraději za ty přemrštěné ceny nenakupovali, avšak nic jiného jim často nezbývá. A tak berou zavděk jakoukoliv možností, jak si pomoci a trochu si přilepšit na úkor velkých hráčů na trhu.

Neberou si servítky

Někteří lidé tak okoukali trik přicházející ze zahraničí, kde se těší velké oblibě. Dá se uplatnit zejména v případě nákupu ovoce. Ideálním příkladem mohou být třeba banány. Existují totiž zákazníci, kteří přijdou do obchodu a zde si nejprve oloupou několik banánů a teprve potom je vloží do sáčku a zváží nebo nechají zvážit pokladní.

Obchodním řetězcům se takovéto počínání nelíbí, avšak není úplně jasné, zda proti němu mohou nějak postupovat. Podle všeobecných představ samozřejmě ano, ovšem kdyby se celá záležitost dostala k soudu, je otázkou, jak by to vyhodnotil. Přeci jen si člověk nechce kupovat slupku, ale samotné ovoce, a také tak činí. Rozhodně to nelze brát tak, že by nezaplatil a podobně.

Například obchodní řetězec Lidl to ale vidí jinak. Pro server TN.cz uvedl, že cena zboží je stanovena včetně slupky a zákazník ji musí akceptovat. Pakliže by byl někdo přistižen při loupání ovoce přímo v prodejně, znamenalo by to vznik škod na majetku. Vyjádření potom jde ještě dále, a to v duchu toho, kde bychom byli, kdyby se na prodejně povalovaly slupky od banánů. Hrozilo by totiž také riziko úrazů.

Foto: Shutterstock

Bude toho přibývat

Podobné nápady se však tu a tam objevují a obvykle se stávají velmi populárními. Před časem se zejména v některých zemích rozšířil zvyk odkrajování stonků z brokolice. Obvykle k tomu dochází tehdy, když cena daného zboží významně vystoupá a jde často i o jakousi součást protestu.

Vzhledem k tomu, jak drahé potraviny dnes jsou a jak málo si jich lidé mohou dovolit, se dá předpokládat, že podobných pokusů bude spíše přibývat.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments