Ačkoliv už na to mnozí apelují, bohužel nelze mluvit o tom, že by se kvalita potravin v České republice zvyšovala. Koncem roku to spíše vypadá, jakoby obchodní řetězce chtěly prodat všechno možné za co možná nejvyšší ceny. Bohužel se ale v rámci toho stává, že začnou prodávat něco, co by v žádném případě neměly, jelikož je to vrchovatě závadné.
To se nepovedlo
Nedávno se například provinil obchodní řetězec Billa, který jinak mezi řadou zákazníků platí za velmi oblíbený, jelikož to tam vypadá jako na vysoké úrovni. Zdání však někdy může klamat a i tady platí, že si někdy můžete koupit výrobek, jehož konzumace se vám pak šeredně vymstí.
V tomto případě naštěstí zareagoval sám řetězec a výrobek začal stahovat. Zřejmě ale až poté, co se ukázalo, že může způsobovat. Jde přitom o oblíbené pomazánkové máslo s křenovou příchutí, které se prodávalo pod privátní značkou Clever. Balení obsahovalo 150 gramů výrobku a na obalu se skví datum použitelnosti do 26. listopadu 2023.
Je přitom docela zajímavé, kdo je výrobcem tohoto pomazánkového másla. Pokud si totiž myslíte, že si ho Billa vyrábí sama, byli byste na omylu. Nedodává ho nikdo jiný než velký kombinát Olma spadající do držav holdingu Agrofert, jehož potraviny jsou čas od času kritizovány zákazníky.
Co se vlastně stalo?
A co přesně se s tímto produktem stalo? “U výrobku společnosti OLMA, a.s. může dojít k nafouknutí víčka. Při stahování z prodeje a následných krocích spolupracujeme se SZPI,” uvedla Billa na svých webových stránkách. Státní zemědělská a potravinářská inspekce se tedy nejspíše dozví přesněji o co šlo, ale je otázkou, zda bude veřejnost informovat.
Takto podaná informace je totiž bohužel nedostatečná. V produktu se totiž děje zjevně něco zvláštního, když to dokáže nafouknout víčko. Nevíme ovšem, jaké procesy k tomu vedly. Nic dobrého to ale nebude a konzumace takové pomazánky může dopadnout špatně. Je tedy dobré ji vyhodit, ale v úvahu připadá také její vrácení na kterékoliv prodejně Billa. Dokonce vám ji vezmou bez předložení účtenky.
Foto: Shutterstock