Je docela možné, že se v případě cen potravin v České republice začíná blýskat na lepší časy. Vzhledem k tomu, co tu obchodní řetězce poslední dva roky prováděly, to zní takřka neuvěřitelně. Ale ukazuje se, že ono pověstné “hlasování nohama” asi opravdu funguje.
Atraktivní ceny
Supermarkety budou zdražovat jen do té doby, dokud to budou zákazníci akceptovat a dokud se jim to vyplatí. Pokud tedy mohou navyšovat ceny a úbytek zákazníků není velký, budou tak činit. Jenže Češi si našli alternativy. Ať už jde o nákupní výjezdy do Polska či Německa, nákupy v obchodech s nejlevnějšími potravinami nebo naposledy velké nákupy v Tamda Foods.
Klasickým řetězcům jednoduše začalo téct do bot a některé už se snaží opět zákazníky lákat na zajímavé ceny. Jedním z takových obchodů je Tesco, který velmi zajímavé ceny váže na svou Clubcard.
“Dříve jsem tu jejich kartičku neměl a ceny vycházely opravdu draho. Pak mě ale prodavačka přesvědčila, ať si ji konečně založím. Dodnes jí za to děkuju, protože jsem okamžitě začal šetřit v průměru 30 % na nákupu,” říká pan Miroslav, který takřka každý den chodí do Tesco Expres, které má za rohem. Dělá tam menší nákupy, ale v součtu se to nasčítá.
Spousta lidí to nevyužívá
Když si pro svou informaci počítal, kolik takto měsíčně ušetří, zjistil, že jde o tisíce korun. “Beru 20 tisíc důchod, takže je opravdu rozdíl, jestli mi ty dva tři tisíce zbydou nebo ne,” říká Miroslav, který od té doby apeluje na všechny, kdo v tomto obchodě nakupují, aby si klubovou kartičku založili. “To byste nevěřili, kolik lidí jí nemá a zbytečně tam nechává peníze. Vždyť já patřil mezi ně.“
Čtěte také: V českých obchodech se prodává otřesné máslo. Češi ho kupují po kilech. Takhle ho poznáte
Poukazuje také na to, že s pomocí věrnostního programu se v podstatě dostal na ceny, za které nakupoval před několika lety. Pravdou však je, že tehdy tyto výhody nevyužíval, tudíž to nelze tak docela srovnávat. Pro zákazníky, kteří mají hlouběji do kapsy, je to však rozhodně zajímavá možnost, jak ušetřit peníze.
Foto: Shutterstock