Ne vždy je nutné vydávat za kvalitu velké prostředky. V případě opalovacích krémů to rozhodně platí, ukázala německá studie společnosti Stiftung Warentest. Testovala celkem 19 různých produktů, přičemž zaujalo především umístění levných krémů, jež jsou k dostání také v našich luzích a hájích.
Tři opalovací krémy získaly hodnocení “velmi dobré”.
- Lidl (“Cien Sun Sonnenmilch Classic”)
- Penny (“t. Today Sonnenmilch”)
- Dm drogerie (“Sundance Sonnenspray”)
Opravdu voděodolné?
Test slunečních krémů každopádně varuje před falešnými očekáváními. Prakticky všichni výrobci označují své výrobky jako voděodolné. To také mohou, když po koupání poskytnou alespoň poloviční ochranu toho, co slibují jako standard. Krémy v tomto ohledu ztrácely body, protože to, co označení voděodolné opravdu znamená, bylo uvedeno pouze na jednom z celkem 19 testovaných výrobků.
Ale i tehdy, kdy se koupat nejdete, rozhodně byste neměli spoléhat na starší vrstvu. Tělo byste měli krémem znovu potřít nejdéle po třech hodinách. Na jedno namazání je třeba spotřebovat průměrně tři lžíce krému. Optimální je ochranný faktor 30, lepší potom 50. To, že si kůže na sluneční záření zvykne, je podle lékařů mýtus.
Po otevření krému je třeba se řídit uvedeným datem spotřeby. Ani to ale nemusí být směrodatné, protože na sluníčku ochranné vlastnosti krému degradují mnohem více.