Kdo by si snad myslel, že to s ním české supermarkety myslí dobře a budou mu prodávat jen to nejlepší možné zboží, měl by pravidelně sledovat reporty Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Jde totiž o více než zajímavé čtení, které upozorňuje na jeden nešvar v obchodních řetězcích za druhým a tak nějak mimoděk potvrzuje domněnku, že Česká republika představuje příslovečnou popelnici Evropy.
V šunce chybí maso
Skvěle to ostatně dokládá nejnovější případ z Lidlu, který patří mezi velmi závažné. Ne snad proto, že by kvůli konzumaci dané potraviny něco hrozilo, ale proto, že jde už o několikátý prohřešek tohoto řetězce obchodů stejného druhu. Konkrétně i u dané potraviny již byly v minulosti zjištěny stejné problémy. To potom zavání systematickým klamáním zákazníků.
Jde o šunku prosciutto crudo, která je prodávána pod privátní značkou Italiamo a cenově patří v řetězci mezi nejdražší uzeniny vůbec. Za tuto cenu mají tedy zákazníci právo očekávat náležitou kvalitu, kterou však ve skutečnosti nedostávají.
“Výrobce na obalu potraviny mj. uvedl: „100 g šunky bylo vyrobeno ze 194 g vepřové kýty.“ Laboratorní rozbor ale potvrdil, že 100 g šunky bylo vyrobeno pouze ze 143 g masa,” uvedla ve svém hlášení Státní zemědělská a potravinářská inspekce. “Spotřebiteli tak byla poskytnuta zavádějící informace ohledně skutečného podílu masa.“
Stále se to opakuje
Pakliže vás zajímají detaily, potom vězte, že testovaný výrobek měl datum trvanlivosti do 19. října 2023 a šarže nesla označení FA2320201. Tento výrobek měl ale tytéž problémy už v minulosti, a tak je otázkou, zda nejde spíše o pravidlo než nějakou výjimku. SZPI pochopitelně nemůže neustále nechávat testovat jeden konkrétní výrobek, i když v případě Lidlu by to v některých případech asi stálo za to. Řetězci teď bude udělena pokuta.
Čtěte také: Lidl straně namíchl Čechy. Z obchodů najednou zmizelo oblíbené zboží. Co se to děje?
Výrobcem dané šunky je přitom italská společnost Filiera Uno Prosciutti S.r.l. Teoreticky je možné všechno svést na ni, ale je potřeba se podívat i na další hlášení o klamání zákazníků v Lidlu. Pravidelně jde o produkty jeho privátních značek, které dodávají různí dodavatelé. Nabízí se logicky otázka, co si od nich Lidl ve skutečnosti objednává.
Foto: Shutterstock