Barista prozradil, co nikdy nesmíte dělat při objednávání kávy. Tohle vážně nesnáší

Češi dovedou být při objednávání v restauracích či kavárnách pěkní burani. Naštěstí už neluskáme prsty na číšníky a pro některé návštěvníky začíná být spropitné samozřejmostí, ale do vytříbených, řekněme až francouzských manýrů máme ještě daleko. Ale nevadí, nevadí. Žádný učený z nebe nespadl. Dneska se naučíme, jak si rozhodně neobjednávat kávu.

Nemobilujte

Ano, jistě, i obsluha v kavárně chápe, že bez mobilu nedáte ani ránu, ale při objednávání dejte přednost realitě před virtualitou. Stejně tak buďte duchem přítomní, když je vaše káva hotová.

Franco Amitrano, vlastník kavárny v Sydney, se kávě věnuje už 25 let a s návštěvníky kavárny má bohaté zkušenosti. Na otázku, co ho na zákaznících rozčiluje nejvíce, odpověděl diplomaticky: „Jsem velmi trpělivý a miluju všechny svoje zákazníky. Ale jediná věc, která mi někdy leze na nervy, je, že když mají sluchátka a jsou zahleděni do telefonu, neslyší, když volám, že káva je hotová.“

Je to prostě neuctivé. Tečka.

Nepředpokládejte, že barista je vševědoucí

Když si objednáváte nápoj, buďte tak konkrétní, jak jen dokážete, ať se vás barista nemusí zbytečně doptávat. Pokud jste kávoví fajnšmekři, raději se smiřte s faktem, že člověk stojící na druhé straně pultu může o specifických druzích kávy vědět méně než vy. Pokud žádáte o něco, co není v nabídce, buďte shovívaví.

Foto: Shutterstock

Nebuďte příliš nároční

Samozřejmě, že obsluha kavárny vám ráda připraví kávu na míru, ale čeho je moc, toho je příliš. Pokud je ve vaší kávě 5 ingrediencí navíc a tři z původních naopak nechcete, nedivte se, že nebudete zrovna nejoblíbenější zákazník.

Nezdržujte

Nevíte-li co si vlastně chcete objednat, pusťte lidi, kteří stojí ve frontě za vámi, před sebe. Vy se v klidu rozmyslíte a barista mezitím obslouží další zákazníky.

Nebuďte hrubí

Potřebujte kafe jako sůl, to je pochopitelné. Máte těžký den, rovněž pochopitelné. Ale barista za to nemůže. Proto si svůj hněv vybijte nějakým efektivnějším způsobem. Stejně tak se snažte chovat lidsky i v případě, že dojde k chybě na straně kavárny. Všichni jsme lidi.

Foto: Shutterstock, Zdroj: tasteofhome.com

Autor: Hana Bordovská

Redaktorka serveru AAzdravi.cz

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments