Jedna velká éra českého automobilismu definitivně končí. V těchto dnech sjíždí z montážních linek poslední kusy možná nejoblíbenějšího českého vozu posledních let, kterým byla jednoznačně Fabia Combi.
Končí navzdory zájmu
Toto skvělé auto se stalo doslova synonymem pro český vůz. Lidé ho jednoduše milovali, protože překračovalo hranice své třídy a bylo velmi prostorné, a to stála za příznivou cenu. Češi měli jednoduše pocit, že za své peníze dostávají něco více.
Velkým pojmem byl pochopitelně kufr, který svou kapacitou převyšoval i automobily mnohem dražší a na první pohled větší. Chytří inženýři ve Škodovce ale prodlouženou Fabii navrhli přesně podle gusta českých chalupářů, kteří neustále potřebují něco převážet.
Je výsledkem evidentně nefunkčního trhu, že tato legenda, o kterou byl stále obrovský zájem, musela skončit. Poslední objednávky automobilka přijímala na začátku tohoto roku a plní je právě teď. Potom už žádné další Fabie Combi nevzniknou, k mání budou pouze starší vozy v bazarech. A je jasné, že poptávka bude.
Levnější auta už nejsou
Vozy této kategorie se staly náhle nevýhodnými ve vidině zavedení nové normy Euro 7, která je extrémně přísná a v podstatě znemožňuje nějakou rozumnou výrobu menších vozidel. Nutí totiž automobilky investovat a přenášet tyto náklady na zákazníky, přičemž u menších aut je takové navýšení už tak znatelné, že by si je prostě nikdo nekoupil.
Jasně patrné je to na běžné Fabii, která se stále ještě vyrábí, i když i o jejím konci se hlasitě spekuluje a je poměrně jasné, že se k němu schyluje. Tento vůz už je ale tak drahý, že o něj stejně zájem opadá. Lidé už si za takovou cenu koupí raději rovnou Octavii. Jenže to už jsme zkrátka v mnohem vyšších cenových patrech.
Celé je to dokladem jediného trendu. Levná auta z trhu zmizela a jakoby to celé naznačovalo, že lidé s nižšími příjmy už v nich zkrátka nemohou jezdit.
Foto: Shutterstock
Juj, zrušili Fabii v kombiku, tzn Češi začnou chodit pěšky. Chtěl bych dělat editaci vašich článku. Váš všech tady. Kvalita 5 let suchého losího hovna.