Čerpací stanice nepatří v České republice k nejdůvěryhodnějším institucím a řada lidí je dosud přesvědčena, že je nějakým způsobem obírají. V tom mají do značné míry pravdu, protože Česká obchodní inspekce pravidelně zjišťuje porušování zákona i ze strany velkých benzinek, jako je OMV nebo Shell.
Je to jako podmírák
Existuje přitom také široce sdílená představa o takzvané provzdušnění paliva, kvůli kterému pak dochází k nechtěnému jevu, a to, že natankujete reálně méně paliva, než kolik zaplatíte. “Jsem přesvědčen o tom, že benzinky čeří palivo, což vede k tomu, že ho ve skutečnosti natankujete méně, protože je v něm vzduch. Ten je jasně viditelný podle toho, že se v palivu tvoří bublinky,” říká pan Milan, který přišel na způsob, jak tomu zabránit a natankovat tak více, než za kolik benzince zaplatí.
Podle něj přitom nejde o nic, čím by cokoliv porušoval, protože si pouze bere to, na co má zákonný nárok. Připodobňuje to k pivu, které po nalití z láhve nebo načepování ze sudu také vytvoří pěnu, kterou někteří hospodští používají k šizení zákazníků a takzvaným podmírákům. S pohonnými hmotami to prý funguje úplně stejně.
Pěkně si natankovat
Odborníci nad tím sice kroutí hlavou, avšak Češi si svou pravdu nenechají vzít a pan Milan nabízí způsob, jak to celé obejít a vyřešit. “Tankuji zásadně do kanystrů a pak to přelévám do auta, čímž zabráním zčeření paliva,” vysvětluje nadšený automobilista. Přiznává však, že je to pak na pumpě docela dlouhá procedura, a když tankuje zrovna u Tank Ono, kde se pravidelně tvoří zácpy kvůli nejlevnějšímu benzinu, mají mu to ostatní řidiči za zlé.
Pravdou je, že někteří řeší čeření paliva tankováním přes trychtýř. To ale v žádném případě nelze doporučit, protože hrozí riziko vznícení. Když vám potom na benzince bouchne auto, je to velká polízanice, kterou těžko vysvětlíte tím, že jste chtěli ušetřit pár korun na nádrži.
Foto: Shutterstock