Češi už si nikdy nekoupí oblíbenou potravinu. Výrobce to tady okamžitě zavřel, lidé se však bouří

Nějakou dobu bylo vnímáno jako pozitivní záležitost, že tradiční české firmy v devadesátých letech koupily velké zahraniční molochy. Říkalo se, že jim dají potřebnou strukturu, propůjčí know-how a pořádně je zmodernizují. Jenže se to udělalo v tak masivní míře, že se to celé nakonec obrací proti nám.

Už to tady nikdy nebude

Jistě, některé obchody se jeví jako velmi přínosné. Například Škoda Auto by dnes zřejmě nebyla takovou firmou, kdyby ji kdysi nekoupil Volkswagen a neudělal z ní světovou automobilku. Ale i tam se v poslední době objevují rozpory mezi německým vedením a českým managementem, potažmo zaměstnanci. Není jisté, jak vlastník s automobilkou naloží.

Co už ale jisté je, že v České republice končí jedna potravina za druhou, respektive její výroba. Tam se prodeje tradičních podniků sice na první pohled také vyvedly, ovšem mezinárodní firmy dnes racionalizují výrobní procesy a je jim celkem jedno, že tím jeden či druhý stát nějak namíchnou.

Aktuálně to není případ ničeho menšího než legendárních okurek Znojmia. Tuto značku spolu s výrobními závody v Bzenci na Hodonínsku a v Panenských Břežanech kdysi koupila společnost Orkla. Ta zde skoupila mimo jiné další legendární značky, jako je Hamé, Májka, Otma nebo Vitana. Zdálo se tedy, že na tuzemském trhu má velké plány a místní závody tak mohly získat odbytiště i v cizině.

Tak růžové to ale podle všeho nebude. Orkla totiž oznámila, že výrobu okurek Znojmia v České republice definitivně uzavírá, a to ke konci tohoto roku. Celých 250 zaměstnanců letí na dlažbu, což je velmi nepříjemné.

Foto: Shutterstock

Nové pořádky

Paradoxem přitom je, že značka Znojmia je natolik silná, že si ji koncern ponechává a bude ji nadále prodávat i v českých obchodech. Už to ale nebudou ty slavné tradiční okurky, nýbrž nějaké okurky kdovíodkud, teď to vypadá, že pravděpodobně z Turecka.

To se mi v žádném případě nelíbí. Nikdy jsem si nekoupila jiné okurky než Znojmia, protože jsou právě z Česka a byly vždycky nejlepší. A oni to teď zruší? Tak proč si to prvně kupovali? Vždyť je to hrozná sprostota,” zlobí se paní Dagmar, která je v důchodu a nechce si zvykat na nové produkty.

Čtěte také: Jde to do kytek. V obchodech dochází klíčová potravina. Lidé nakupují, co to jde, dokud na to mají ještě peníze

Jak to tak ale vypadá, v příštích letech se její nákupní košík může poměrně významně změnit, jelikož výrobci teď uvažují nad rušením a omezováním dalších značek, které mají Češi rádi.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments