Češi změnili své nákupy. Zjistili, jak ušetřit slušné peníze při každém nákupu v jakémkoliv obchodě

Vysoké ceny potravin a zboží vedly k tomu, že lidé museli významně proměnit své roky zažité nákupní rutiny. Zatímco dříve byly ceny jídla velmi stabilní a dalo by se říct, že i poměrně nízké vůči výdělkům, situace se dramaticky změnila.

Existují však způsoby, kterými můžete docílit toho, že vás nákup v obchodě nebude stát takové peníze. Jak přitom ukazují průzkumy trhu, tyto postupy jsou stále oblíbenější.

Privátní značky

Obrovský boom zažívají v současné době privátní značky. Zatímco dříve byly rozšířené především v diskontech, jako je Lidl, v poslední době je zavedly i dražší supermarkety. Ve velkém svůj sortiment v rámci privátních značek rozšířily například obchody Billa nebo Albert.

U těchto produktů odpadají náklady na marketing, který se dělá maximálně na privátní značku jako celek. Výrobu přitom zajišťují ti samí výrobci, kteří prodávají své zboží pro prémiovými značkami. V podstatě stejné zboží je možné koupit výrazně levněji. Cenové rozdíly mezi privátní a prémiovou značkou se liší podle kategorie zboží. Takto lze ale snadno ušetřit desítky procent.

Foto: Shutterstock

Věrnostní programy

Postupně už všechny české obchodní řetězce zavedly věrnostní programy. V poslední době i ty, které dříve soutěžily hlavně cenou, jako je Lidl nebo Kaufland. V jednotlivých obchodech se poměrně výrazně liší, avšak prakticky všechny nabízejí několik různých možností, jak ušetřit.

Jednou z těch nejčastějších je určitá odměna za nákupy. Jednoduše získáváte body, které pak můžete proměnit za peníze a odečíst si je z nákupu. Obvykle jde třeba jen o jedno procento, ale z každého nákupu, což i tak potěší.

V rámci věrnostních programů, aplikací a kartiček je ale možné narazit i na speciální nabídky. Například Kaufland pravidelně nabízí 30 % slevu na určité kategorie zboží, a to i na zlevněné produkty. Stačí si to pohlídat a ušetříte.

Bankovní programy

České banky se v poslední době snaží zákazníky nalákat právě na to, že jim poskytují nejrůznější slevy v obchodech. Dříve byly zaměřeny spíše na dražší zboží ve specializovaných prodejnách, ovšem teď už se nabízejí i slevy na potraviny.

Aktivní je v tomto směru řada bank, zejména pak Air Bank, Unicredit nebo Česká spořitelna. V jejich aplikacích najdete nabídky, díky kterým můžete v supermarketech na každém nákupu ušetřit určité procento. Nejlepší jsou nárazové akce, kdy dostanete zpět třeba 15 % z celého nákupu, ale i trvalejší cashbacky v rozmezí 2 až 4 % potěší.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments