Česká republika se bohužel nemůže nijak zvlášť chlubit kvalitou potravin, které jsou k mání ve zdejších obchodních řetězcích, jež jsou dominantním zprostředkovatelem zboží pro české zákazníky. Ve skutečnosti je na tom z regionu zřejmě nejhůře.
Kvalita je všude jinde vyšší
Kamkoliv za hranice tuzemský občan vyjede, ať už je to Německo, Rakousko, Maďarsko nebo Polsko, tam mnohdy překvapeně zjišťuje, jak skvělou nabídku zboží mohou supermarkety mít. A že to vlastně nemusí stát více, ba někdy jsou ceny dokonce nižší. Kvalita masa, zeleniny či ovoce je často nesrovnatelná.
Ačkoliv v České republice dominují řetězce západních firem, zejména pak těch německých, od kterých by se dal očekávat sjednocený postup na všech trzích, realita je poněkud jiná.
Jinak by se nemohlo stát, že například Lidl českým zákazníkům vytrvale nabízí ošizené zboží. U jednoho produktu byl přichycen přinejmenším potřetí. To už není náhoda, to je záměr. Pravdou je, že za své prohřešky je Lidl vytrvale pokutován. Avšak sankce zjevně nejsou tak vysoké, aby ho od podobných praktik odradily.
A to je zřejmě část problému. Tuzemské orgány nejsou ve vymáhání alespoň deklarované kvality příliš úspěšné a obchodníkům zjevně kdeco projde.
Nenáročný český zákazník
Určitým problémem je ale i český zákazník, který má příliš nízké požadavky a je vlastně rád, když nenakoupí vyloženě zkažené nebo předražené zboží. A když vidí něco v akci, většinou vypíná jakékoliv nároky a je nadšen výší slevy.
Čeští zákazníci jakoby byli lhostejní. Pokud je někdo třikrát ošidí, klidně k němu jdou nakupovat znovu. To by se v Německu nestalo. Tam si řetězce pracně budují důvěru a jakýkoliv podobný problém se významně řeší. Zde jen proletí zpravodajstvím a lidé si řeknou, že tak je to přece všude a že nic lepšího očekávat nemohou. Lidl se ani neomluví a pravděpodobně bude pokračovat jako dosud.
To je však špatný přístup. Nakupujme tam, kde si nás jako zákazníků váží a kde se nás nesnaží ošidit.
Autorský komentář Petra Vavrenky
Foto: Shutterstock
VŠE CO JE V ČLÁNKU NAPSANÉ JE PRAVDA. UŽ ASI TŘI ROKY NENAKUPUJI V LIDLU.
Zajímalo by mě, kde autor článku nakupuje…. Nechápu, proč se všichni teď zaměřujou na Lidl… Neznám řetězec, kde by bylo všechno ok ! Alespoň ne v Čechách !!! Sama jsem chodila na brigády do různých supermarketů, takže vím…A to, že nemáme ,,kvalitu”- to je problém našich politiků, že dovolej EU, aby nám házela zbytky !!!!!😡😡😡
Přesně.
Mám tu možnost nakupovat v Německu.Fenomenalni rozdíl v kvalitě .Český Lidl by se měl stydět nabízet jménem firmy tak podřadnou kvalitu za předražené ceny
Pravda Lidl s námi voral už před zdražením, já už tam nechodím, spoustu věcí stejně nemají a dorazily mě kapesníky, radši je přejmenovali, že prý jsou čtyřvrství, samozřejmě mnohem dražší, ale kvalita příšerná tak ať si je kupují sami, snad to udělá více zákazníků!!!
Nielen Lidl ,ale aj ostatné potravinové reťazce.
Koupila jsem oblozenou bagetu v lidlu v akci a kureciho masa tam byla ani ne polovina lidl strasne sidi zakazniky co se tyka akci,i hotovy obed sladkokysele kure z ryzi kdyz je v akci jsou tam pouze 2male kosticky kurete.Do lidlu uz chodim pouze na obleceni tak 2 za rok.
Můžete prozradit, co konkrétně je ošizeno, v jaké kvalitě je to dostupné v zahraničí a za kolik????
A o jaký výrobek se jedná prosím vás?
Vavrenka a řekněte nám kdo v ČR nepodvádí a nabízí kvalitní zboží s tím že je snadno dostupný.
Albert
😁😁😁😁
Přesně… Souhlasím s Vámi.
Na Slovensku je to to iste. Preto som s retazcami skoncil. Vsetkymi. Maso kupujem u lokalnych vyrobcov, ostatne v SK obchodoch a vyhradne SK produkty. Jasne bavime sa o potravinach.
No žil som pár rokov v ČR a čo sa týkalo potravín tak u nás sú omnoho kvalitnejšie a to už je čo povedať, v Česku skutočne predávali odpad , na Slovensku som nemal problém skoro nikde nakupovat, v ČR si musel kvalitu fakt hľadať hlavne čo sa pekárenských výrobkov týkalo. Syry boli občas tak isto pekný hnus ale že by to bolo snížení? Výrobok je aký je a ja snáď viem čítať aby som si prečítal z čoho sa daná vec vyrobila a nikto ma ju nenúti kúpiť . Sizenie vyzerá inak .