Česká republika se bohužel nemůže nijak zvlášť chlubit kvalitou potravin, které jsou k mání ve zdejších obchodních řetězcích, jež jsou dominantním zprostředkovatelem zboží pro české zákazníky. Ve skutečnosti je na tom z regionu zřejmě nejhůře.
Kvalita je všude jinde vyšší
Kamkoliv za hranice tuzemský občan vyjede, ať už je to Německo, Rakousko, Maďarsko nebo Polsko, tam mnohdy překvapeně zjišťuje, jak skvělou nabídku zboží mohou supermarkety mít. A že to vlastně nemusí stát více, ba někdy jsou ceny dokonce nižší. Kvalita masa, zeleniny či ovoce je často nesrovnatelná.
Ačkoliv v České republice dominují řetězce západních firem, zejména pak těch německých, od kterých by se dal očekávat sjednocený postup na všech trzích, realita je poněkud jiná.
Jinak by se nemohlo stát, že například Lidl českým zákazníkům vytrvale nabízí ošizené zboží. U jednoho produktu byl přichycen přinejmenším potřetí. To už není náhoda, to je záměr. Pravdou je, že za své prohřešky je Lidl vytrvale pokutován. Avšak sankce zjevně nejsou tak vysoké, aby ho od podobných praktik odradily.
A to je zřejmě část problému. Tuzemské orgány nejsou ve vymáhání alespoň deklarované kvality příliš úspěšné a obchodníkům zjevně kdeco projde.
Nenáročný český zákazník
Určitým problémem je ale i český zákazník, který má příliš nízké požadavky a je vlastně rád, když nenakoupí vyloženě zkažené nebo předražené zboží. A když vidí něco v akci, většinou vypíná jakékoliv nároky a je nadšen výší slevy.
Čeští zákazníci jakoby byli lhostejní. Pokud je někdo třikrát ošidí, klidně k němu jdou nakupovat znovu. To by se v Německu nestalo. Tam si řetězce pracně budují důvěru a jakýkoliv podobný problém se významně řeší. Zde jen proletí zpravodajstvím a lidé si řeknou, že tak je to přece všude a že nic lepšího očekávat nemohou. Lidl se ani neomluví a pravděpodobně bude pokračovat jako dosud.
To je však špatný přístup. Nakupujme tam, kde si nás jako zákazníků váží a kde se nás nesnaží ošidit.
Autorský komentář Petra Vavrenky
Foto: Shutterstock
A není to třeba i o lidech, kteří tam pracují a firmách , které dodávají? A třeba i o inspekčních orgánech? Nedávno jsem četl článek, že nějaký řetězec dostal pokutu dohromady za několik prohřešků, ale bohužel inspekce nedokázala ani stanovit, jak byl který prohřešek závažný a který dodavatel tedy je jak vinen. A pan Vavrenka asi spokojený život nežije, když má potřebu do někoho kopat😉
No tak proti Kauflandu je Lidl pořád moc dobrý, zvláště v masových konzervách, asi je to tím, že neprodává blivajsy od Hame..
Už dávno tohle neplatí. Stejně jako čerstvost.
Netušil jsem, že Lidl je tak špatný.
V Lidlu bych nekoupila ani svému psovi konzervu protože s nimi mám nejhorší zkušenosti.
To není jenom Lidl to je ve všech velkých řetězcích
A co že se stalo? Všeobecné vzdychání nad tím, jak je český zákazník hloupý, není nijak přínosná informace.
Ale pořád má Lidl o 20% větší kvalitu než zbytek řetězců …. Autorka zapomněla pro kterej řetězec prajcuje a nabídnout nám lepší ! Takto je ten článek neúplný .
Žiju v Německu a ono to není s potravinami růžový ani tady 😉
Proto nakupuji u Vietnamců
V lidlu bych si nikdy nic nekoupil..