Tuzemský zákazník by si velmi rád nakoupil v obchodních řetězcích, které dbají na kvalitu. To však aktuálně bohužel není možné. Pocitově se spíše zdá, že úroveň obchodů v České republice letí prudce dolů. Některé už ani nepředstírají nějakou snahu a snaží se prodat doslova všechno za ty nejvyšší možné ceny.
Maso to schytalo
Nedávno například jedna zákaznice upozornila na případ přelepování štítku s datem spotřeby v obchodním řetězci Billa a tentokrát zase musela zasahovat Státní zemědělská a potravinářská inspekce, která odhalila mimořádně závažné pochybení v brněnské pobočce Albertu, která se nachází v ulici Kosmova.
V prodeji tu byly kuřecí prsní řízky pod privátní značkou Albertovo čerstvé kuřecí, které zákazníci velmi rádi nakupují. Bohužel se ale ukázalo, že maso je kompletně zkažené. Jasné to bylo v podstatě na první pohled, kdy mělo zvláštní barvu a bylo celé oslizlé.
“Inspektoři na základě senzorického hodnocení zjistili, že předmětná potravina zapáchala po kažení a měla oslizlý povrch,” uvádí Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Ta navíc zkoumala, zda náhodou nedošlo k tomu, že byla potravina nevhodně skladována. Nic takového však zjištěno nebylo, což ovšem celý případ dělá ještě závažnějším. Je totiž otázkou, jak mohlo ke zkažení potraviny dojít, když neměla prošlé datum spotřeby.
Nic ojedinělého
Nabízí se pochopitelně nějaké pochybení při balení, kdy se mohlo do prodeje dostat starší maso pod novějším označením. Zdá se přitom, že nemuselo jít o ojedinělý případ.
“Před týdnem jsem na jiné pobočce jeden balíček vracela. Na informacích, bez řečí mi vrátili peníze. Teď nevím, je na to nějaký postup? Měla jsem to ještě někam hlásit?” uvedla k příspěvku SZPI jedna ze zákaznic. Jako odpověď se jí dostalo, že postupovala správně a že mohla případ nahlásit právě inspekci, která by věc prošetřila.
Foto: Shutterstock