Lidl patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější obchodní řetězce. Nebojí se totiž nejrůznějších inovací a také se dlouhodobě asi nejvíce blíží tomu, jak funguje v zahraničních zemích, což u českých řetězců nebývá pravidlem. Ty totiž často zneužívají situace a na Češích šetří.
Zase ty cenovky
Přesto nebo právě proto Lidl českou populaci čas od času rozzuří. Je totiž také pravdou, že rád dělá věci jinak, což je součást jeho obchodního tajemství a také úspěchu. V Německu to nedávno nazvali manipulací se zákazníky, když zdůrazňovali například zbytečnou velikost nákupních vozíků, ale zaměřili se právě také na cenovky.
Ty jsou prý v Lidlu často umístěny poněkud zmatečně, což někdy vede k mylným nákupům. Určitých problémů s cenovkami si teď všimli také čeští zákazníci. Jeden z nich natočil video, které umístil na sociální sítě, kde rychle získalo obrovskou odezvu.
O co tu šlo? Zákazník narazil na zvláštně popsanou akci neakci v případě rýže Basmati. Oranžová cenovka značící akci hlásala pokles ceny z 39,90 korun na 34,90 Kč. Jenže hned vedle se nacházela bílá cedulka značící běžnou cenu a na té stála právě ta po slevě.
Tak jak to bylo?
Zákazník uvedl, že ho štve, když je takto uváděn v omyl. Na první pohled má totiž pocit, že kupuje zboží v akci, ovšem ve skutečnosti o žádnou slevu nejde.
Lidl se pokusil celou záležitost vysvětlit, i když poněkud krkolomně. Podle něj šlo o trvalé snížení ceny na 34,90 korun, kdy oranžová cenovka byla použita pro to, aby se na tento pokles ceny poukázalo. Za několik týdnů měla tuto cenovku nahradit standardní bílá, ovšem v tomto případě si ji zaměstnanci už nachystali dopředu.
Je na vás, zda tomuto vysvětlení budete věřit. Klidně se to tak stát mohlo, ale je také pravdou, že tu je i určitá historie se zavádějícími cenovkami. Tato praktika navíc podle odborníků funguje. Lidé rádi nakupují zboží v akci, aniž by kontrolovali přesné ceny.
Foto: Shutterstock