Pivovary musely přistoupit ke zdražení piva. Zákazníci se mu už nevyhnou

Tohle je další tvrdá rána pro Čechy. Přichází totiž další vlna zdražování, které se tentokrát nevyhne potravině, která je pro tuzemsko zcela klíčová. Jde pochopitelně o pivo, jež se stává stále méně dostupným.

Plošné navýšení cen

Ty tam jsou časy, kdy mohlo být považováno za levný nápoj. Dnes se v restauraci ležák běžně prodává za 50 až 60 korun. Zatímco ještě před pár lety jsme se podivovali nad tím, jak v západní Evropě mohou lidé za pivo dávat tři eura, od této hodnoty už jsme vlastně jen krůček. A pokud to půjde se zdražováním takto dál, možná ji zdoláme už příští rok.

Teď tu totiž máme nové navýšení ceny. Krásně ukazuje, jak moc je trh s pivem našponovaný. Jako první se k oznámení vyšších cen odhodlal lídr tuzemského trhu, kterým je Plzeňský prazdroj. Ten informoval, že navýší cenu všech svých piv, a to jak lahvových, tak čepovaných. Jde o navýšení v průměru o 1,7 koruny, respektive osm procent. To je ale pouze velkoobchodní cena. K tomuto navýšení si své jistě přirazí i obchodníci a restaurace. Cena pro zákazníky tak vzroste pravděpodobně o poznání více.

Tímto oznámením se však strhla lavina dalších. Zdražení postupně oznámily pivovary Staropramen, Budvar nebo Primátor. Další zcela jistě budou následovat.

Foto: Shutterstock

Zdražení se nelze divit

Výrobci piva argumentují, že zdražit jednoduše musí, protože rychle rostou ceny všech vstupů. Kromě energií zdražují také suroviny nebo cena práce. Ale i méně viditelné věci, jako třeba výčepní technologie nebo sklo, jež pivovar poskytují restauracím obvykle zdarma za to, že odebírají jejich produkt. Hodně rychle rostou rovněž ceny obalových materiálů, tedy lahví a hliníku na plechovky.

Průměrného Čecha se každé zdražení piva dotýká velmi citelně, protože ho lidé jsou zvyklí jednoduše konzumovat ve velkém množství. Je tu však přeci jen vidět určitá změna trendu. Pro mnoho lidí už je jen obtížně dostupné pravidelné popíjení piva v restauracích, kde zdražuje nejvíce, a tak se uchylují k domácí konzumaci.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
9 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš
Luboš
2 let

Ono je to zdražování přejde, hlavně prodejců, a někde se už tak děje, až jim ty piva budou stár v regálu.

Bohuslav
Bohuslav
2 let

lidi štve spíš máslo, pečivo a brambory

Petr
Petr
2 let

To mi nevadí…pro mě je tak klíčová jako kaviár… Kdo má dneska na chlast…ten se má dobře, to já spíš jak basu dvanáctky zaplatím účet za elektřinu do tepelného čerpadla…přijde mi to lepší investice…

Aleš
Aleš
2 let

Tyhle “potraviny” by se člověk asi moc nenažral co?
No a pivaři hold přejdou od Plzně k Argusu a Bivojovi no… Hlavně že se motá šiška ne? Dejte si dvě tři černý plechovky (7,2%)a je splněno😆

Hana
Hana
2 let
Reply to  Aleš

Hmm to asi ne..

Toscana
Toscana
2 let

A já jsem slyšel na vlastní uši, jak říkali z Plzeňského Prazdroje, že zdražovat nebudou. Ale asi to zas řekl Babišův věštecc Kovanda.

L.S.
L.S.
2 let

Ať si je třeba za 200 pivo není potravina ale nápoj když už

Koronasaurus
Koronasaurus
2 let
Reply to  L.S.

Nejhorší že všeho je militantní abstinent.

Hana
Hana
2 let
Reply to  Koronasaurus

A vy pivo snad jíte? No to bych chtěla vidět, že mi to ukážete?