Slevové akce vzbuzovaly vždy velké diskuze. Jedni je ostentativně ignorovali, zatímco jiní jim doslova holdovali. V posledním roce přitom této zdánlivé výhody začalo využívat mnohem více lidí, protože jednoduše neměli jinou možnost. Potraviny tak výrazně zdražily, že je někdo mohl dovolit právě pouze v akci.
Plošné slevy ustupují
Odborníci nicméně tvrdí, že je to celé stejně jenom hra se zákazníky. Upozorňují na podezřelou souvislost mezi množstvím slevových akcí, kterých je v Česku rekordní množství, a vysokými standardními cenami, jež už jsou v porovnání s Polskem nebo Německem skutečně nepříjemné. Může to být tak, že běžná cena je zbytečně navýšená, aby se z ní pak daly poskytovat zajímavé slevy.
Někteří lidé si potom na slevové akce stěžují z toho důvodu, že se hlavně při jejich začátku dá v obchodech obtížně nakupovat. Nahrnou se do nich totiž lidé po davech a vykupují zlevněné zboží. To potom leckdy nezbývá na ostatní.
Jak se ale ukazuje, změny v tomto ohledu zavádějí i samotné obchodní řetězce. Například Makro plánuje od slevových akcí ustupovat a naopak držet rozumnou cenovou úroveň dlouhodobě. Velký krok udělalo také Tesco, které se rozhodlo přestat vydávat tištěné letáky, což se zejména mezi důchodci setkalo s velkým nepochopením.
Na něco už nedosáhnou
Tento obchodní řetězec poznamenal, že by lidé měli využívat jeho aplikaci, kde najdou individuální nabídky. Ozvala se však řada seniorů s tím, že chytrý mobilní telefon nedokáží dostatečně dobře ovládat, a tak mají smůlu. V letáku už si nevyberou a navíc nemohou využít řady slev, které jsou vázány na aplikaci, popřípadě klubový program.
Právě aplikace jsou pro starší zákazníky velkou překážkou ve využívání slev. Hodně na ně sází také Kaufland a Lidl. A kdo je pravidelně nekontroluje a případně si slevy neaktivuje, má prostě smůlu.
Foto: Shutterstock