Důchodci nevěří vlastním očím. Obchody jim zruší klíčovou věc. Budou ztracení

V České republice je zaváděna jedna novinka za druhou. Bohužel ne všechny jsou ku prospěchu většiny. Ba právě naopak. Někdy se v zájmu určitého trendu vymyslí věc, která přinese akorát tak problémy. Je naprosto jasné, že nad těmito nápady nikdo příliš nepřemýšlí.

Všechno má být lepší

Příkladem je aktivita Ministerstva průmyslu a obchodu, které se rozhodlo snižovat administrativní zátěž podnikatelů. Má přitom celou řadu návrhů, které většinou míří špatným směrem. Namísto aby se podnikatelům například zjednodušily daně, se chystají opatření, která jim žádnou velkou výhodu nepřinesou.

Jde například o konec papírových účtenek. Pravdou je, že už dnes se vás v některém obchodě mohou zeptat, zda skutečně potřebujete vytisknout účtenku. Je to dáno tím, že mnoho lidí si ústřižek z pokladny stejně nebere a takto je možné ušetřit přírodu.

Jenže teď by se situace měla kompletně převrátit. Standardně už byste papírovou účtenku vůbec nedostali, ale někam by se vám nahrála elektronická nebo digitální účtenka.

Digitální účtenku by bylo možné získat například prostřednictvím aplikace nebo e-mailu. Což proces nakupování zrychlí, zjednoduší, zefektivní,” uvádí ministerstvo. Tento způsob přitom prosazuje mnoho zájmových skupin, mezi které patří třeba Gastronomický institut, Hospodářská komora České republiky nebo třeba společnost Visa, která vydává platební karty.

Lidé na to nejsou zvědaví

Lidé to však vidí trochu jinak. “Často si kupuji dražší věci trvalejší hodnoty, a já zkrátka papírové účtenky chci. Nejsem zvědavá je lovit někde po internetech nebo telefonech,” říká paní Dagmar z Benešova. Jde o důchodkyni, která už se nechce učit novým věcem. Podobně na to nahlíží i většina dalších důchodců.

Čtěte také: Důchodci v Česku budou kasírovat tisíce korun měsíčně navíc. Stát pro ně vymyslel novinku

Je také velkou otázkou, kam by taková účtenka byla nahrávána. Zřejmě by musel vzniknout nějaký systém, který by provozovaly velké firmy, třeba právě Visa, které by z toho jistě od provozovatelů kasírovaly nějaké poplatky. Je nepochybné, že v ceně zboží by se přenesly až na zákazníky, jak je to v České republice obvyklé.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Alena
Alena
5 měsíců

Napsat takové h…a může jen člověk s velmi nízkou inteligencí.

Zdenek
Zdenek
5 měsíců

Tam je spíš problém v okamžité reklamaci pokud nemáš účtenku. Mobil to může jistit,ale v mailu trochu nadaleko

FRANTIŠEK
FRANTIŠEK
5 měsíců

Až budeš dávat přes hubu, nezapomeň na tu krávu Štěpánkovou,ta to potřebuje jak koza drbání.

Stanislav
Stanislav
5 měsíců

nakupují zásadně v Polsku v drahém akorát pecivo čau.

Pavel
Pavel
5 měsíců

Sikela chce být akční tak proto vymýšlí takovéto kokotiny.

Marobarva
Marobarva
5 měsíců
Reply to  Pavel

Nejenom Síkela,ať si všichni,kdo si o sobě myslí, že je nejlepší, nejchytřejší a nadčlověk, a buzerují naší Českou populaci úplně se vším, dají pořádně po hubě, a proberou se z narcismu a egoismu. Ať všichni tihle nás už konečně nechají žít v míru a klidu…🙈