Dá se očekávat, že v blízké době se velmi ostře bude řešit téma, zda by měli senioři stále mít možnost řídit auta, a to i ve velmi pokročilém věku. V poslední době byla zaznamenána celá řada případů, kdy byli v provozu viditelně zmatení a v horším případě způsobili závažnou nehodu.
Týká se to všech
Jde o citlivé téma, které úkorně snášejí zejména současní důchodci. Ti se obvykle ohrazují v tom smyslu, že mají na řízení právo a že jim to nedělá problém. Ať se prý regulace zaměří raději na mladší řidiče. Ovšem je třeba si uvědomit, že toto se netýká jen současných penzistů, nýbrž všech. Koloběh života je totiž neúprosný a do této fáze nakonec dospějí všichni. Je to tedy spravedlivé.
Navíc je třeba zohlednit závažné faktory, mezi které patří především skutečnost, že se lidé dožívají stále vyššího věku a že jich je stále více. Zatímco dříve byl člověk řídící po 80. roce věku na silnicích naprostou výjimkou, dnes jich tam potkáte spoustu. A bohužel to často na první pohled poznáte podle toho, jak řízení nezvládají.
Vidí to už i Evropská unie, která v tomto ohledu chystá významné zpřísnění pravidel. Pokud někdo bude chtít řídit po 70. roce, bude se podrobovat přísným testům a přezkoušením, které ověří, zda je k řízení stále způsobilý. Toto se má přitom opakovat přinejmenším každých pět let, byť je otázkou, zda by to nemělo být ještě častěji, jelikož stav se v tomto věku může zhoršovat velmi rychle.
Jaké jsou náhrady
V řadě zemí, samosprávách či městech už to ostatně řeší po vlastní ose. V některých německých městech například řidiče seniory vyzývají, aby vozidlo dobrovolně odstavili a odevzdali řidičský průkaz. Jako odměnu potom získají možnost využívat hromadnou dopravu zdarma.
Čtěte také: Tak to ruplo. Stát v roce 2024 sebere důchodcům peníze. Poprvé v historii
V tomto ohledu se přitom nabízí řada byznysových příležitostí. Mohla by například ve větším rozsahu vzniknout dopravní služba specializovaná na seniory. Tu by mohl stát dotovat, přičemž člověk by si v podstatě zavolal takové taxi, které by ho za zvýhodněnou cenu odvezlo, kam by potřeboval.
Foto: Shutterstock
A co opilci a feťáci, nadělají víc nehod než se ioři
Kdo psal, proboha nadpis tohoto článku? Naučte se, prosím Vás, laskavě správně česky! Mám na mysli patvar “taxíkama”. Když už, tak správný tvar pro 7.pád množného čísla je (kým, čím?) taxíky 🤔
Měla by se vy–at na důchodce a starat se o svoje vrstevníky.
Tu prohlídku by potřebovala určitě.
Důchodci se musí vytlačit ze silnic, jinak nebudou stačit dobíjející stanice pro elektroauta. Za co se ale budou opravovat cesty, když padne DPH a spotřební daň na pohonné hmoty? Někdo to bude muset zaplatit, asi znovu důchodci, tak jako F35.
Už konečně začne policie prověřovat fámy kterè reportéři veřejně produkují proti důchodcům
Přesně! Další vymatlaná lebka na scéně! Nejprve zničí zdravotnická zařízení a s tím spojené dosah první pomoci, potom obchody které jsou pouze ve městěch, potom pošty které v některých městech ani nejsou a pak lidí: Dopravte se že šamot a vesnic někam!!! Nejvíc nehod způsobují mladí, nevyjezděni,bez zkušeností, movitý tatínek jim koupí nebo půjčí silné auto, oni se chtějí před svými vrstevníky předvést…, tahle “geniální” osoba má asi mozek v rozkroku, rád bych viděl její jezdecké umění, jestli pak si nemusí nechávat čerpat benzín obsluhou pump? Nebo přehodit pneumatiku? A ví vůbec, jestli jezdí na benzín nebo naftu? Chtěl bych… Číst vice »
Tak je to potřeba udělat i pro EU do 60 let a ven jen si z toho dělají pěknou odpočívárnu nikdo je nekontroluje a tak jen vymýšlí samé hovadiny..Jsme samostatná republika ale musíme poslouchat EU kdy by to co vymýšlí mělo smysl jen hovadiny.
To zase vymyslel nějaký idiot, co nemá o dělat a vymýšlí chujoviny. Lopatu do ruky a mazej se živit poctivě.
A co to udělat pro EU po dosáhnutí 60 let odejít to se to rozhoduje když je nikdo nekontroluje a dělají si co chtějí jen samé hovadiny a žádné postihy jsme samostatná republika ale musíme poslouchat ty kašpary z EU.hh