Dva velké české obchody se hádají, který z nich je levnější. Rozhodovat bude soud

Na českém trhu aktuálně dochází k málokdy vídanému souboji dvou velkých hráčů na poli prodeje potravin. Mezi jednotlivými řetězci pochopitelně i v minulých letech vládl konkurenční duch, avšak obvykle samy sebe příliš nekomentovaly a staraly se o svůj vlastní byznys.

Rohlík chce být brán jako cenově výhodný

Snad i současná situaci, kdy se hodně začaly řešit ceny, za které ten který obchod potraviny a další zboží prodává, však přispěl ke změně. Ostře se do sebe pustily společnosti Rohlík a Tesco.

Vše začalo poměrně nenápadně, když největší internetový prodejce potravin Rohlík vyzval lidi, aby se u něj nebáli nakupovat z důvodu vyšších cen. Prý je má stejné nebo nižší než kamenné obchody, které jsou pro něj stále největší konkurencí. Jde totiž o to, zlomit základní předsudky řady lidí, které mají vůči online nákupu potravin. Statistiky potom jednoznačně říkají, že když si na to člověk zvykne, nechce už jinak.

To se ale pochopitelně nelíbí kamenným řetězcům, které jsou stále velmi silné. Na kampaň Rohlíku tak odpovědělo Tesco, a to poměrně ostře. Spustilo totiž vlastní kampaň pojmenovanou “nenechte se opít rohlíkem”, kde na online konkurenta jednoznačně naráželo.

Foto: Shutterstock

O cenách se neshodnou

Aby toho navíc nebylo málo, zvolilo Tesco skutečně ráznou odpověď, kdy začalo srovnávat různé nákupy u sebe a právě na Rohlíku. Výsledek je přitom takový, že v Tescu vycházejí vždy výhodněji, a to i o desítky procent. Rohlík se nicméně brání, že jsou jednotlivé položky zvoleny účelově, když jsou třeba zrovna v akci.

Rohlíku je přitom postup Tesca skutečně nepříjemný, a tak se rozhodl, že půjde právní cestou. Soud mu však už na úvod nevyhověl s tím, aby vydal předběžné opatření, které by Tescu zamezilo ve srovnávání cen pokračovat. Podle informací deníku E15 teď Rohlík podal standardní žalobu.

Bude zajímavé sledovat, jak to dopadne a zda soud bude řešit, který z obchodů je levnější a zda třeba Rohlík skutečně prodává potraviny za stejné nebo nižší ceny než kamenná konkurence.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Věra
Věra
2 let

Rohlík se mě vůbec nelíbí několikrát jsem u nich nakupovala a měli tam jak nějaké věci prošlé a i když tak si musí objednat za 500 Kč, ale co když je někdo sám