Současné trendy nutí velké společnosti inovovat a v popředí tohoto vývoje jsou v současnosti obchodní řetězce. Ty se snaží vyhovět snaze o udržitelnost a ochranu životního prostředí, ale zároveň oslovit zákazníky novými službami, které jim přinesou větší komfort.
Skvělá služba
Tentokrát se k zajímavému kroku uchýlil obchodní řetězec Globus. Ten se totiž rozhodl vydávat zákazníkům vedle standardních účtenek také ty zkrácené, popřípadě elektronické. Cílem je především ušetřit cenný papír, který je tištěn v podstatě zbytečně a v obrovském množství. V druhém sledu to ale znamená i lepší přehled pro zákazníky.
A jak to funguje? Na pokladně budete mít možnost odebrat pouze zkrácenou verzi účtenky, která není tak dlouhá, protože vše nerozepisuje. Pakliže máte ale registraci v programu Globus Bonus, můžete se bez papírové účtenky obejít zcela. Jednoduše ji dopředu odmítnete, protože ji budete mít zaznamenanou v mobilní aplikaci. Tam se vám zobrazí do 24 hodin a zůstane archivována celé dva roky.
Pokud například v Globusu nekupujete jen potraviny, ale i nepotravinářské zboží, jako je elektronika nebo oblečení, jde o skvělou službu. Nemusíte totiž uchovávat papírové účtenky, které navíc časem blednou až k nerozpoznání. Vše budete mít uchováno v aplikaci.
Výhody pro všechny
Z hlediska ochrany životního prostředí může jít o významnou úsporu. Jen pro členy věrnostního klubu totiž Globus každý rok vytiskne až 13 milionů účtenek. To je obrovské množství papíru a barvy, které se potenciálně ušetří.
Nejde o úplnou novinku. Jako první zkrácené a elektronické účtenky představil Albert. Letos na jaře oznámil, že takto již ušetřil 6500 kilometrů papíru. V mobilní aplikaci má účtenky také řetězec Lidl nebo nábytkářský gigant Ikea.
Zdá se, že zejména elektronické účtenky se již brzy stanou naprostým standardem. Ten přitom přináší výhody úplně všem.
Foto: Shutterstock
Určitě elektronické účtenky podporuji, ale… Ušetření barvy? To přeci není pravda. Účtenky se tisknou na termopapírové kotoučky právě proto, že se využívá teplo a ne barva. Jsem pro tuto změnu u všech řetězců, ale nazývejme věci pravými jmény, na pravou míru a neuvádějme informace, které nejsou pravdivé.
Co je mi platné, že obdržím elektronickou účtenku do 24. hodin do aplikace Globus. To už asi budu těžko reklamovat špatně namarkované zboží, jako se to stalo paní Marii – záměna květáku za kapustu, rozdíl v ceně 20.kč, naštěstí měla papírovou účtenku na místě a mohla to hned řešit.
Mě osobně se mi před léty stalo, že mi v Lidlu napočítali za 3. piva 330kč. Když jsem se ozval, že jsou to tři piva a né kořalka, tak pokladní na mě chvíli nechápavě zírala něž ji to došlo. Omluvila se a skončilo to s úsměvem.
Pokud v Globusu zjistíte, že máte špatně namarkované zboží a to ať z elektronické účtenky či normální účtenky a není to ten den, tak není vůbec problém reklamovat. Stačí zavolat na informace prodejny, kde jste byl nakoupit, nahlásit a při dalším nákupu se zastavit osobně a peníze Vám budou vyplacené.
Tak to je presne co obchody chteji zkrácená uctenka kde je jen celkova cena abyste nevedeli na cem vam nauctovali jinou cenu nez byla na regalu
Nežádavala jsem v marketu účtenky, ale jednou ano, kvůli případné reklamaci průmyslového zboží. Pokladní se na mne zaraženě podívala a účtenku mi dala a já jsem na ni zjistjla, že mám naúčtovaný květák namísto kapusty, rozdíl ceny +20 Kč. Teď už účtenky požaduji.
Super, hlavně aby člově nepřišel nějakým způsobem o vše, co má uložené v tlf (bebo pc) 😁
Lidl a Albert toto již praktikují hodně
dlouho, proč se dělá reklama jen Globusu?
V Albertu je tohle dávno
Pokud se účtenka zobrazí až do 24h, pak to pro mě nemá smysl. Častokrát se pokladní splete a namarkuje zboží vícekrát nebo cena neodpovídá a to je nutné reklamovat na místě. Lidl má účtenky v aplikaci okamžitě a tak můžu provést kontrolu ihned.
Albert to tak má už minimálně rok, žádná novinka