Globus už to přehání. Za kuře účtoval 700 Kč. Až doma zákazník zjistil, co mu provedli

Situace v tuzemských obchodních řetězcích není ani trochu v pořádku. Ukazuje se, jak moc Česká republika prohloupila, když si tento sektor nechala stoprocentně ovládnout hráči ze zahraničí. To totiž nikde jinde není a podle toho to také u nás vypadá.

Jeden nešvar za druhým

Zatímco v Polsku nebo Německu mají domácí řetězce, my máme pouze ty zahraniční, které tuzemský trh považují pouze za místo, kde mohou maximalizovat své zisky bez jakékoliv společenské zodpovědnosti. Jinak si totiž nelze vysvětlit, že by se tu chovaly tak, jak se chovají.

Ceny v obchodech jsou tradičně vysoké a navíc se za ně prodává zboží mizerné kvality. Česká obchodní inspekce pravidelně zjišťuje manipulace s cenami a slevami, zatímco Státní zemědělská a potravinářská inspekce obvykle konstatuje, že obchody opět prodávaly nějaké mimořádně závadné zboží.

Domácí zákazník už se tak podiví skutečně máločemu. Některé případy jsou ovšem stále těžko pochopitelné. Jeden takový se přihodil Michalu Maďarovi, který ho potom zveřejnil na sociálních sítích. “Když jdete v neděli se ženou nakupovat a vybere si Globus a druhý den večer zjistíte, že na cenovce jsou kromě Vašich kuřecích prsou za 136 Kč ještě přifařeny 2 položky za dalších 570 Kč a nemáte sílu jet to řešit do Štěrbohol. Nejdražších 0,5 kg kuřete,” konstatoval suše zákazník.

Zkoušejí to každou chvíli

Globus pochybil opravdu trestuhodně, jelikož to naplno schytal obyčejný zákazník. Jak se mohla na daný produkt dostat cenovka, která je pětinásobně vyšší? Někdo na ní totiž vytiskl i další zboží, jak ukazuje přiložený obrázek.

To je úplně normální. Dříve jsem účtenky neřešil, ale teď při těch cenách už je kontroluji. A každý druhý nákup je nějaká nesrovnalost. Prostě se tak snaží šidit, nebo v tom mají hrozný bordel,” říká k tomu další zákazník Miloš Vávra.

Čtěte také: Je to tady zase. Úplně prolezlé maso z Ukrajiny ve velkém obchodním řetězci. Okamžitě ho vyhoďte, tohle je hrůza

Něčemu takovému se ale může věnovat jen pozorný zákazník, který ví, co za kolik koupil. Běžný člověk nemá při velkém nákupu přehled, a tak se pravděpodobně jako na běžícím pásu stává, že nějaký ten produkt přeplatí. I tímto způsobem navyšují zdejší obchodní řetězce své zisky.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Josef
Josef
17 dní

To vypadá, že chtějí poukázat na českou výši platu