Letošní letní turistická sezóna je v řadě zemí skutečně rekordní, ovšem ne pro každého musí být zrovna příjemná. Po dvouletém strádání se v řadě zemí poněkud změnila ustálená pravidla, a tak mohou turisté narazit na některé nečekané problémy.
Rivalita mezi cestovkami
Množí se případy lidí, kteří v dobré víře vyrazí na zaplacenou dovolenou, a když už se po dlouhé cestě dostanou do hotelu, zde jim jednoduše oznámí, že je neubytují. A jako důvod dodají, že jsou z České republiky.
Jak je to možné? Bohužel za to může nový fígl českých cestovních kanceláří, které se snaží bojovat s německou konkurencí, jež jim každoročně odebírá víc a víc zákazníků, protože je levnější.
České cestovky si tak s řadou velkých hotelů v zahraničí domluvily, že k nim z České republiky mohou vozit hosty pouze ony. Když si pak někdo v tomto hotelu objedná zájezd s německou cestovní kanceláří, nejčastěji prostřednictvím internetové cestovní agentury, může se dostat do problémů.
Nejisté cestování
Tak jako rodina pana Petra, která vyrazila na 14 dnů do Turecka. “Dorazili jsme do 5hvězdičkového hotelu, který jsme si objednali na portálu Invia. Na recepci nám ale oznámili, že nás neubytují, protože jsme z České republiky a odtud přijímají pouze hosty od jedné české cestovky,” líčí svůj příběh Petr.
“To vás ve dvě hodiny ráno opravdu dostane. Delegát už nebyl k zastižení a v Praze také nikdo nebral telefony. Museli jsme tak před hotelem vydržet až do rána, kdy jsme se konečně dovolali do agentury. Tam zareagovali docela rychle, ale stejně jsme se v novém hotelu ubytovali až někdy odpoledne.“
Nejde bohužel o výjimečný případ. Je přitom velmi obtížné něčemu takovému předcházet, pokud chcete využít služeb německé cestovní kanceláře. Ideální je oslovit přímo hotel, zda s vaším ubytováním náhodou nebude problém.
Foto: Shutterstock
A co takhle náhradní filtr který není dostupný na trhu
invia a blue style jsou profláknuté už rok, jsou to jen překupníci