Je to zlé. Výrobci už začali šidit i toaletní papír. Češi si stěžují, že jsou na záchodě v potížích

V poslední době se stává běžným jevem, že výrobci zmenšují obsah svých produktů. Tento jev zůstává pro mnoho zákazníků nezpozorován. Cena výrobku se v obchodech nemění, ale objem nebo gramáž produktu se snižuje či se dokonce mění kvalita, což může být pro zákazníky zklamáním.

Stížnosti na zmenšení toaletního papíru

Zákazníci si stěžují, a podobně jako v říjnu i v současné době trpí český maloobchod. Podle webu Lidovky se tržby v maloobchodě propadly o 9,4 procenta a výrobci se snaží zákazníky přilákat zmenšováním objemů, aniž by museli přistoupit k výraznému zdražení. Spotřebitelé si stěžují například na to, že toaletní papír obsahuje méně útržků, neboť výrobci mění velikost balení. Ředitelka spotřebitelské organizace dTest, že se s tímto problémem již setkala.

Nakupujte do zásoby

Podle ekonomů by měli lidé nyní nakoupit papír do zásoby, protože ceny obalových materiálů a papíru stoupají. To se projevuje například na cenách toaletního papíru, kde dochází ke snižování velikosti balení za stejnou cenu. Tento způsob se nazývá skrytá inflace a zákazníci tak musí kupovat toaletní papír častěji a utratí tak více peněz.

Výrobci toaletního papíru nejsou sami, kteří praktikují snižování objemu výrobků bez snížení ceny. Podobné praktiky jsou běžné i v jiných odvětvích, jako je kosmetika. Například různé deodoranty a vůně stále zachovávají stejnou velikost balení, ale naplní ji menším množstvím obsahu. Tento trend se stává stále častějším i u potravin.

Foto: Shutterstock

Skryté zdražování

Výrobci se uchylují k utajenému zdražení, což je mnohem nebezpečnější než klasické zvyšování cen. Tento trik je totiž méně zřetelný a lidé mohou dlouho nevědět, že za to, co kupují, platí víc, protože dostávají méně. Podle expertů se výrobci budou stále více uchylovat k této strategii, protože lidé již mají omezené finanční prostředky a pokud by se některé produkty zvýšily ve výraznější míře, nemuseli by si je moci dovolit. Pokud se však pouze zmenší balení nebo obsah, zákazníci si je stále mohou dovolit, i když si je budou muset kupovat častěji.

Foto: Shutterstock

Autor: Kristýna Lorencová

Redaktorka serveru AAzdravi.cz.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel
Pavel
1 rok

Kdyby šlo jen o ten toaleťák.Tady se snad šidí na všem.Obzvláště v dnešní době.