Jak rychle se mohou velké plány proměnit v boj o holou záchranu, navíc s velmi špatnými kartami, ukazuje příběh internetového obchodu Dedoles. Ten je původem slovenský, avšak v České republice je velmi oblíbený a řada zákazníků ho má ve velké oblibě.
Rychlý růst a potom pád
Dedoles přinášel na český trh netradiční módu, zejména potom originální ponožky a spodní prádlo. Do sortimentu však postupně zařazoval další položky. Jeho růst byl přitom doslova impozantní. V loňském roce pak doslova vystřelil a chystal se masivně expandovat.
Jenže změna situace na trhu mu zasadila drsnou ránu. Firma se snažila růst, aby vyhověla požadavkům zákazníků, a tak zaměstnala spoustu nových lidí, otevřela si velké sklady a naobjednávala množství zboží. Pak ale přišel propad poptávky a vše se najednou obrátilo.
Dedoles nejprve přestal být schopen platit faktury, což mu doslova přerostlo přes hlavu. Teď už oznámil, že zavírá i své kamenné prodejny, které stejně tvořily jen menšinu prodejů.
Na Slovensku už firma vstoupila do insolvenčního řízení. Je tedy v úpadku. Její česká odnož teď udělala to samé. Ukázalo se přitom, že pohledávky, které věřitelé vůči Dedolesu mají, vůbec nejsou nízké, ba právě naopak. Jen na Slovensku jich přihlásili za více než miliardu korun.
Hledání investora nevyšlo
Šéf Dedolesu sice takovou výši odmítá a řadu pohledávek rozporuje. To už je ale možné připsat i tomu, že se ze všech sil snaží vybojovat alespoň něco. Budoucnost obchodu je totiž přinejmenším nejistá.
Ještě před pár měsíci se mluvilo o tom, že by do firmy mohl vstoupit investor. Měla probíhat i nějaká jednání. Ale rovněž skutečnost, že to nakonec nedopadlo, dokládá, že stav Dedolesu je velmi neutěšený.
Vyjádření společnosti Dedoles
Podle vyjádření společnosti Dedoles nakonec jednání s investory dopadla a řeší se už jen právní kroky. V příštích měsících by mělo být oznámeno více.
Firma také zdůrazňuje, že restrukturalizace na Slovensku a insolvenční řízení v České republice nemá vliv na eshop, který zůstává nadále v provozu. Firma nepůsobí pouze v Česku a na Slovensku, ale celkem ve 20 zemích Evropy.
Foto: Shutterstock
No bodejť by nekrachoval,velký vzestup a potom pád,no protože lidi zjistili ,že prodává předražený krámy ,který nic nevydržej a že je to samý ja na tržnici.sama jsem nakoupila jednou a dost…předražený ponožky,která se po jednom vyprání rozpadly🤣🤣🤣
Možná u vás v rusku, v ČR máme možnost zboží reklamovat a běžně se to dělá a funguje to.
Nechtěla jste napsat onuce? To je ruská alternativa.
Osle.
No, tak někdy je ta možnost reklamovat jen na obrazovce – což se dá zjistit jen metodou pokus- omyl.
Je to tak, nekvalitní výrobky, nesouhlasí velikosti, sice líbivé motivy, ale kvalita o ničem.
Největší je Alza v Česku