Uprostřed všech těch negativních zpráv o neustále se zvyšujících se cenách je dobré, když občas přijde i něco příjemnějšího. A uvědomují si to i samotní obchodníci. Ti si v předchozích měsících dokázali velmi hezky navýšit marže, obzvlášť pokud jde o obchody s potravinami. Už se totiž všeobecně ví, že zdražili více, než o kolik dráže prodávají své produkty výrobci potravin.
Lákadlo pro zákazníky
Jedním z důkazů, že standardní ceny potravin vzrostly opravdu hodně, je skutečnost, že cenové akce dokázali obchodníci stále udržet na přibližně stejných, případně jen o něco vyšších hodnotách. Co tím myslíme? Pokud nakupujete za běžné ceny, připlatíte si opravdu hodně. Ale najednou jde určitý produkt do akce a najednou je u něj sleva 60 %, zatímco dříve to bylo třeba jen 40 %. V akci tak můžete nakoupit stále stejně výhodně.
Obchodníci si to pochopitelně mohou dovolit díky tomu, že marže na běžných cenách jsou o poznání vyšší a mohou zlevnit na nižší úroveň. Většina z nich to dělá jen ve svých pravidelných akčních nabídkách.
Objevují se však první vlaštovky, které se snaží využít situace a zlevňují plošněji. Před časem to oznámil například řetězec Žabka, který zlevnil více než 200 položek základní potřeby. A teď se k němu přidal ještě významnější hráč na trhu, dokonce jeden z nejvýznamnějších. Nejde o nikoho menšího než Tesco.
To se rozhodlo jít vlastní cestou. Na růst cen, který trápí velkou část české populace, zareagovalo lákavou pobídkou. Zlevnilo celou řadu nejoblíbenějších položek zákazníků, a to skutečně výrazně. Co například stálo 50 korun, dnes je k mání za 35 apod.
Jasně označené výrobky
Jde především o věci, které lidé nakupují nejčastěji, jako jsou nápoje, cukrovinky, mléčné produkty, uzeniny apod. Pochopitelně nezlevnilo úplně vše. Z dané kategorie jde vždy jen o vybrané produkty, ovšem je jich poměrně dost, a to už na první pohled.
Velkou výhodou celé věci je to, že na první pohled poznáte, které položky jsou takto výrazně zlevněné. Jsou totiž označeny viditelnou cedulkou Clubcard. Tato klubová karta představuje také podmínku k nákupu za tyto ceny. Vydají vám ji ale v každém obchodě na počkání, nejde tedy o žádnou překážku. Při nákupu ji pouze nesmíte zapomenout nechat načíst.
“Musím říct, že mě Tesco opravdu překvapilo. Dosud jsem ho měla spíše za dražší, ale teď tu velkou část nákupu pořídím výrazně levněji než jinde,” uvedla paní Dagmar při nákupu v pražském Edenu. Při každém nákupu takto prý dokáže ušetřit nižší stokoruny, přičemž za měsíc už to udělá nějaký ten tisíc.
Foto: Shutterstock
Už jsem to tu psal. Za normálních okolností drahé Tesco pak zlevní o 60% a vyjde to nastejno jako když jiné relativně levnější markety zlevní jenom třeba o 3o%. Pak to vyjde na stejno jako jinde. Jenom další finta na lidi.
Žabky znám z Polska, od nás ne. Není ten článek náhodou překlad z polštiny ?
Ano, jedná se o strojový překlad z mongolštiny. Článek pojednává o mongolských žabkách a tesilkách.
Našla jsem mapu prodejen Žabka – nejvíc je jich v Praze a okolí, pak obecně v Čechách a v ještě Brně – jinde na Moravě je jich jako šafránu – sem tam jedna…v Polsku jsou také.