Za posledních třicet let jsme jako společnost urazili pořádnou cestu a dnes žijeme v moderní době, která má určité požadavky a pravidla. Pokud si ještě vzpomenete, co všechno bylo možné před lety, bude vám to připadat skoro až neuvěřitelné. Bohužel, některé nešvary stále ne a ne zmizet, což je jen velmi obtížně pochopitelné.
Už to přehánějí
Například bychom předpokládali, že obchodní řetězce věhlasných značek s námi budou nakládat jako s váženými zákazníky a nesnažit se nás obalamutit. Hodně se řeší to, jak moc si tyto řetězce v posledním roce navýšili marže. Dobrá, pokud to zákazníci akceptují, je to jejich volba, ale na druhé straně by se dalo očekávat, že také nabídnou špičkové služby. To se ale neděje, a jak se ukazuje, řada oblíbených řetězců nedodržuje ani základní hygienické požadavky.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce se v poslední době vedle kontroly samotných potravin zaměřila také na prostory, kde jsou skladované a prodávané, tedy samotné provozovny obchodních řetězců. To, že se objeví potíže v nějaké malé večerce na vesnici, sice není příjemné, ale asi to není nic, co by někoho překvapilo.
Stává se z toho pravidlo
Ale jaký binec mají ve svých skladech a prodejnách velké obchodní řetězce, to je až neuvěřitelné. Minule jsme tu měli otřesnou prodejnu Billy, a jak se ukazuje, konkurence není o mnoho lepší. Kaufland se totiž v poslední době vyznamenal hned dvakrát. Nejprve v Chrudimi a teď v Pardubicích.
V obou případech kontrola zjistila velký nepořádek ve skladu, kde se nacházejí potraviny. Bohužel se tam vyskytoval i myší trus či uhynulí hlodavci. V obou případech byl také uložen zákaz užívání prostor skladů. Problémem byly i nečistoty na podlaze, stěnách a regále.
Poslední inspekce v prodejnách bohužel ukazují, že to nejsou tak úplně politováníhodné výjimky, jako spíše pravidlo. Je na místě, aby toto obchodní řetězce v Česku začaly ve velkém řešit, protože pohled na to, kde skladují potraviny, jež nám potom prodávají, je skutečně tristní.
Foto: Shutterstock
Dobrý den, chtěl bych upozornit na nešvar k “neZaplacení” filiálky Kaflandu/Lhotka-Praha. V posledních 12 měsících se mi stalo několikrát, že vyvěšené ceny nabídkových produktů ve slevě nesouhlasily a u kasy mi byly napočítány ceny Původní, tedy bez slevy. U jedné nabídky tento rozdíl dělal 450kč, vzal jsem celé balení. Toto se mi následně stalo několikrát !!! Na reklamacích tuto skutečnost brali více nežli flegmaticky, argumentovali tím, že na vyznačení cen mají jednoho člověka, což jsem okomentoval tím, že to není problém zákazníka. Paní byla velmi kyselá, jednání pod psa. V této krizové době bylo heslem nadnárodních společností: ohřátím si vlastní… Číst vice »
Vážení, to žé v Chrudimi mají myši atd se nedivím Kaufland stojí v poli . Ale co mě skutečně udivuje je kvalita a cena potravin. Češi jsou pro Kaufland i ostatní řetězce spotřebitel druhořadých potravin ,to je bohužel běžná věc. Když se v německu nebo kdekoliv v evropě něco skazí okamžitě se ,to naloží na náklaďáky a doveze do čech . Češi to koupí a ještě draze zaplatí. Před týdnem jsem byl opět nakoupit v polsku a koupil jsem si tři konzervy lunchmeatu jena vážila 300 g stála 7 zlotých to jest 38,50 kč tutéž konzervu o stejné gramáži ,ale… Číst vice »
Zapomínáte na prošlé potraviny. Určitě by se tam taky našly i přes jejich inventury.
Ano ale je to jiná kvalita 😉