Nedávno probleskla médii zpráva, že obchodní řetězec Lidl za loňský rok utržil více než celá Česká republika. A teď si vezměte, že existuje skupina, do které nepatří pouze tento řetězec, ale ještě druhý, který je rovněž gigantický a který má navíc dalekosáhlé plány.
Jdou do toho ostře
Ano, do německé Schwarz Gruppe patří také Kaufland. Mimochodem, oba tyto obchodní řetězce zabírají v Česku první a druhé místo, a to s velkým náskokem před dalšími. Tady zkrátka někdo podchytil příležitost a rozhodně nehodlá předávat tržní podíl někomu jinému.
Zajímavé přitom je, jak se od sebe oba koncepty Lidlu a Kauflandu liší, a to i v online prostředí. Zatímco Lidl už nějakou dobu provozuje svůj úspěšný klasický eshop, Kaufland nic takového neměl a ani mít nebude. Spustil však novinku, která je ještě o poznání ambicióznější.
Fungovat začala již v loňském roce, ale teprve teď se pořádně rozjíždí. Nejde o nic jiného než onlinové tržiště, takzvaný marketplace. Na tomto poli chce Kaufland konkurovat gigantům, jako je Amazon, Alza nebo Allegro. A podle zpráv z trhu se mu to nadmíru daří, jelikož Češi zde nakupují skutečně ve velkém.
Najdete tam všechno
Celé se to přitom tváří jako obyčejný eshop, až na to, že samotný Kaufland zde napřímo nic neprodává. Naopak, jen poskytuje svou značku a přidružené služby ostatním obchodníkům ze všech možných zemí, kde působí, aby zde nabízeli své zboží zákazníkům. Díky tomu zde najdete skutečně širokou plejádu věcí, které se standardně v Česku ani neprodávají.
“Nakupuje se tu opravdu skvěle. Na jednom místě najdu levný nábytek, a to i ten zahradní, elektroniku, potřeby pro auto, věci do kuchyně, módu, hračky a spoustu dalšího,” líčí paní Věra, která si tržiště od Kauflandu velmi oblíbila. “Dokonce tu mají i nějaké potraviny, byť hlavně ty trvanlivé, jako je káva, ale ta je příjemně levná.“
Čtěte také: V Česku se rozjel nový obchodní řetězec. Za 1000 Kč tady nakoupím to, co v Albertu za 2000 korun
Velkou výhodou je to, že na tomto tržišti prodávají i němečtí prodejci, a to za ceny, které jsou poplatné tamnímu trhu. Není to tedy předražené, což platí zejména pro věci jako je nábytek, který někteří čeští obchodníci prodávají za nesmyslné ceny.
Foto: Shutterstock
V Kauflandu jsem koupil půl prasete ve dvou taškách. Dle prospektu měla být cena kolem 70 Kč za kilo, ale nakonec byla 53 Kč za kilo. No nekup to. Za tu cenu mně to nedá ani soukromník. Tady aspoň vidíte kolik je marže a zisk proti pultovmu prodeji
V Lidlu to smrdí důchodce má.
A cena poštovného je pro Vás přijatelná???u některého zboží i 400kč
článek o ničem a marketplace Kaufland zneužívá toho, že si zákazníci myslí, že jde právě o e-shop, ale reklamovat zboží u hongkongského prodejce, děkuji, nechci.
Aničko já jsem v šoku 😭
To jsem vůbec nečekal že o tom budeš psát 😂