Kaufland spouští úžasnou novinku. Češi jsou doslova nadšení, něco takového tu ještě neviděli

Tak už je to tady. Kaufland co nevidět spustí v České republice velkou novinku, do které vkládá obrovské naděje. Může tu do značné míry proměnit trh online prodeje a také změnit vnímání vlastní značky, která je dosud spojena pouze se stejnojmennými supermarkety.

Zajímavá nabídka

Kaufland se rozhodl v Česku spustit své tržiště, takzvaný marketplace. Na první pohled by se mohlo zdát, že půjde jen o další eshop a že v něm tento prodejce bude prodávat to, co v něm lidé dosud nakupovali. Tedy převážně potraviny. Jenže tak tomu není. Dokonce tam nebude prodávat ani vlastní zboží.

Půjde pouze o platformu, do které se budou moci zapojit další obchodníci, kteří zde nabídnou vlastní zboží. Celý objednávkový proces přitom bude v režii Kauflandu, který pro obchodníky zajistí i celou řadu dalších služeb. Ti potom jen obdrží objednávku, kterou už sami vyřídí.

Počítá se přitom s širokou nabídkou nepotravinářského zboží. Půjde zejména o kategorie, jako je nábytek, zahrada, sport, móda nebo elektronika. O ně je v poslední době na internetu velký zájem. Trh zde nicméně ovládají velké eshopy, kterým teď Kaufland vytvoří specifickou konkurenci. Nabídne jedno místo, kde si budete moci nakoupit obrovskou paletu zboží od nejrůznějších menších obchodníků.

Foto: Shutterstock

Skvělé zkušenosti

A co z toho Kaufland bude mít? Po ukončení zaváděcí fáze, kdy zapojení obchodníci nic platit nebudou, si bude účtovat měsíční poplatek za zapojení na platformě a také určitou provizi z každého prodeje. To je běžný model, který se na takovýchto tržištích aplikuje.

Společnost má přitom dobrý důvod domnívat se, že její Kaufland marketplace bude velmi úspěšným projektem. Provozuje ho totiž už v Německu, kde si na něj lidé více než zvykli, a to tam má ještě konkurenci v podobě Amazonu. Zde je podle v tomto ohledu prázdnější, a tak může být úspěch ještě větší.

Na Slovensku Kaufland své tržiště spustil už 15. února, přičemž teď je na řadě právě Česká republika, která by měla být spuštěna co nevidět.

Foto: Shutterstock

Autor: Tereza Vávrová

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Dlouhodobě se zajímá o spotřebitelská a ekonomická témata, která mají vliv na životy lidí. Prošla řadou médií, kde získala velké množství zkušeností o tom, co je opravdu důležité.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
6 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
John
John
1 rok

Typický podraz na českou střední třídu. Další vyvedené peníze mimo republiku. Ještě chtějí na všech čerpacích stanicích restaurace a naši podnikatelé na pracák. Bravo s tímto postupem likvidace.

Jan knapp
Jan knapp
1 rok

Nejsem si jistý jestli to bude tak skvělé jak uvádíte byl bych rád kdyby jste se zaměřili radši na produkty ve vaší prodejně jak cenově tak kvalitou

Michal
Michal
1 rok

Tam nenakupuji a nikdy nebudu.

Eva Hörmannová
Eva Hörmannová
1 rok

Dobrý den, mohu se zeptat? Znamená to, když bych prodávala trička, mikiny, tašky přes e-shop,/kde to mimochodem moc nejde/, že byste prodej zboží zprostředkovali vy , jako řetězec?
S pozdravem Eva Hörmannová

Aleš
1 rok

Jo, takhle je to myšlený. Otázkou je, jaká mají kritéria pro vstup na marketplace. Každopádně bych se spíš s takovýmto dotazem obracel přímo na Kaufland.
https://spolecnost.kaufland.cz/pro-novinare/tiskova-sdeleni/tiskova-sdeleni-detail.y=2022.m=03.n=marketplace.html

Last edited 1 rok by Aleš
John
John
1 rok

Určitě to takhle nepůjde. Vy na pracák a to zboží co máte vy se doveze z ciziny. Kapišto ??