Kaufland spouští v Česku své tržiště

Obchodní řetězce už dlouhou dobu fungují stejným způsobem bez větších inovací a vylepšení. Díky tomu jsou to velké generátory peněz, zejména pak v České republice, kde si udržují velmi vysoké marže, jež se jim navíc daří navyšovat. Přesto však v poslední době čelí nemalým výzvám, a to zejména ze strany internetových prodejců, kteří stále více začínají fušovat do segmentu potravin.

Atraktivní nabídky

Zkušenosti ze západu hovoří jasně. Tento trend se bude pouze prohlubovat a lidé z kamenných obchodů budou postupně mizet, zatímco si budou nakupovat raději v pohodlí domova, kam jim to potom doveze kurýr. Z tohoto důvodu obchodním řetězcům nezbývá než vymýšlet nové modely vlastního podnikání a pro změnu začít fušovat do řemesla internetovým prodejcům.

Jedním z premiantů v tomto ohledu je Kaufland, který v Německu už několik let velmi úspěšně provozuje své internetové tržiště, takzvaný marketplace. A právě tento projekt letos převede i do České republiky, což je zřejmě jedna z největších událostí na trhu, která se v tomto roce stane.

Pokud si myslíte, že Kaufland spustí jen další eshop, kterých tu máme přehršel, není tomu tak. Marketplace je trochu něco jiného, přestože to na první pohled jako eshop vypadá a také to tak víceméně ze strany zákazníka funguje.

Foto: Shutterstock

Obrovský zájem

Jde však o nový model, který se stále více rozvíjí. Marketplace si představte jako místo, kde má možnost prodávat své zboží celá řada obchodníků. Obvykle jsou jich stovky až tisíce. Z pohledu zákazníka vše vypadá stejně, ovšem jednotlivé objednávky už si zpracovávají spolupracující obchody samy. Ty pak jen odvedou provizi z nákupu Kauflandu.

V Německu se tržiště Kauflandu těší obrovskému zájmu, a to i přesto, že na tamním trhu funguje další velké tržiště v podobě Amazonu. Tuzemský trh zatím ještě není tak daleko, a proto s ním má společnost velké plány.

Aktuálně už probíhají přípravy na spuštění v České republice, přičemž řada prodejců už je zajištěna a další se postupně přidávají. Není přitom vyloučeno, že bude možné nakupovat i napříč trhy, tedy například zboží z Německa apod. Půjde hlavně o nepotravinářské zboží, jako je elektronika, hračky, nářadí, potřeby pro auto nebo oblečení. Zpočátku se dá očekávat řada zajímavých akcí, které budou mít za cíl přivést zákazníky.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Radomír
1 rok

Kaufland neví co s penězi . Je jedním z nejdražších marketu a předělávky prodejen jsou děsné . 😂