Obchodní řetězce jsou v České republice vystaveny klesající poptávce, což si do značné míry zavinily samy, protože tak moc v loňském roce navyšovaly ceny. Lidé tak stále více jezdí za nákupy do Polska či Německa, kde je výrazně levněji. Velké řetězce proto hledají způsoby, jak zákazníky více zaujmout a spouští zajímavé nové projekty.
Skvělé nákupy
Jeden z nich aktuálně na českém trhu spustil Kaufland, který sem přinesl své tržiště, takzvaný marketplace. To už několik let s obrovskými úspěchy funguje v Německu a už před několika týdny bylo spuštěno na Slovensku. Funguje přitom na globálním principu, což znamená, že si na něm budete moci pořídit zboží z těchto zemí a obchodníci z tuzemska ho mohou nabídnout v cizině.
Právě na tom totiž tržiště od Kauflandu stojí. Nejde tu o prodej potravin ze strany samotné řetězce, jak by se dalo očekávat. Ten pouze poskytuje robustní platformy a všechny služby kolem, díky kterým mohou jednotliví prodejci pohodlně nabízet své zboží značnému množství zákazníků.
Zapojit se přitom může jakýkoliv prodejce, což následně vytvoří obrovský výběr především nepotravinářského zboží, jako je třeba oblečení, nábytek, potřeby pro kutily, hračky, elektronika a spousta dalšího. Kategorií bude velké množství a jednotlivých položek potom desetitisíce. Samotní prodejci si potom budou konkurovat i cenou, díky čemuž byste na tomto jednom místě měli mít možnost nakoupit velmi výhodně.
Bude to velká změna
Ze strany českých obchodníků je velký zájem o zapojení do tohoto projektu. Není divu, díky tomu mají zajištěn v podstatě automatický odbyt pro své zboží. Pochopitelně je to ale něco za něco. Kauflandu tak budou hradit pravidelný poplatek a navíc ještě určité procento z tržeb.
Tento model online prodeje se přitom rychle rozvíjí po celém světě a začíná nahrazovat obyčejné eshopy. Funguje tak třeba i slavný Amazon, který však v Česku přímo nepůsobí. Lidé si tu tento model ve větší míře osahají právě až s tímto projektem Kauflandu.
Foto: Shutterstock