Obchodní řetězec Kaufland je po Lidlu druhým největším v České republice a má velké plány na další růst. Ten se nicméně nemusí nutně odehrávat v podobě kamenných prodejen, na které jsme zvyklí. Společnost totiž v České republice spouští opravdu velkou novinku, která může zahýbat celým trhem.
Skvělá nabídka
Kaufland oznámil, že už 12. dubna konečně rozjede českou verzi svého tržiště Kaufland Marketplace. Ta se přitom propojí s už existujícími tržišti v Německu a na Slovensku.
Ale o co vlastně půjde? Samotný Kaufland na tržišti nic prodávat nebude, ovšem poskytne jednotný prostor pro všechny obchodníky, kteří se budou chtít projektu účastnit. Ti budou moci na těchto stránkách prodávat své zboží, přičemž Kaufland si z každého prodeje vezme nějakou tu provizi.
Prodejci za to získají jedinečnou možnost, díky které budou moci prodávat hned na třech trzích s více než 56 miliony platících zákazníků. Kaufland investuje hodně prostředků, aby jich přilákal co možná nejvíce. Zpočátku nebudou hradit žádné provize ani základní poplatky a navíc všichni obdrží kredit ve výši 30 tisíc korun, za který si na tržišti budou moci zaplatit reklamu.
45 milionů produktů
Prodávat se tu bude z logiky věci především nepotravinářské zboží. Pokud se podíváme na německý Marketplace, zjistíme, že je tu neuvěřitelných více než 5000 kategorií, přičemž mezi ty nejsilnější patří elektronika, hobby, zahrada, kuchyně, bydlení, móda a další.
Předpokládá se, že zákazníci budou moci vybírat ze 45 milionů produktů, což bude představovat největší tržiště na českém trhu. Například konkurenční Mall nabízí ani ne čtvrtinu produktů. Podle všeho tak tento projekt rozhýbe stojaté vody českého e-commerce.
Foto: Shutterstock