Kaufland zavádí obrovskou novinku. Lidé jsou doslova nadšení, něco takového tu chybělo

Nákupní chování se v této době velmi rychle mění a i velké zavedené obchodní řetězce dobře vědí, že na to musí nějakým způsobem zareagovat. A tak si jeden z těch největších, kterým je Kaufland, připravil opravdu vypečenou novinku, kterou spustí už příští rok.

Velká šance

Nejde o nic menšího než o internetové tržiště, kterému se také jinak říká Marketplace. Možná si říkáte, že Kaufland se tak stane jen dalším z obchodních domů, kteří spustí vlastní eshop. Jenže tohle je trochu něco jiného.

Ano, na první pohled to sice může vypadat jako internetový obchod, ovšem prodávat na něm nebude přímo Kaufland, nýbrž jeho partneři. Mezi ně se může zařadit jakýkoliv obchodník, který splní jednoduché podmínky. Půjde tak o menší prodejce, kteří mohou prostřednictvím této velké značky nabízet své zboží. V případě prodeje pak půjde určitá provize Kauflandu, ovšem objednávku už obstará daný prodejce.

Tento model prodeje je teď ve světě obrovsky oblíbený. Zpopularizoval ho americký Amazon, který však v České republice jako v jedné z mála zemí nepůsobí. Kaufland už své tržiště s velkou parádou spustil v Německu, kde se mu právě Amazonu daří velmi slušně konkurovat. A tak ho chce nabídnout i Čechům.

Foto: Shutterstock

Spustí se již brzy

Velkou výhodou marketplace od Kauflandu bude obrovská šíře nabídky. Společnost už teď nabírá partnery, kteří na něm budou prodávat své zboží. Na jednom místě si tak naklikáte všechno možné. Navíc obvykle platí, že čím více prodejců, tím větší tlak na cenu. Na takovémto tržiště se například může stát, že jeden stejný produkt bude nabízet více prodejců, avšak s rozdílnou cenou. Vy si tak můžete vybrat tu nejnižší.

Vše už se chystá ke startu a tržiště by Kaufland měl spustit již v příštím roce. Slibuje si od něj každopádně velký zájem, přičemž odborníci předpokládají, že se ho nějakým způsobem pokusí spojit s širokou sítí svých prodejen, které by mohly částečně sloužit třeba jako výdejny.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Trefan
Trefan
1 rok

Jde o způsob kde si malí prodejci ještě zaplatí za to aby svojí konkurenci, Kauflandu, poskytli informace o tom co, kdy a v jakém množství prodávat… a ten se jim pak odmění tím, že je nahradí za svůj vlastní dovoz kterému malí prodejci nebudou moct konkurovat… přesně jak to dělá Amazon.

Michal
Michal
1 rok

To mě vůbec nezajímá tam nechodím.