V minulých dvou letech, kdy nejen v České republice panovala velmi specifická situace, která byla ověnčena řadou lockdownů a obav, se velmi rozšířil specifický nákup prodeje potravin. Zatímco do té doby online prodejci spíše paběrkovali a bojovali o přežití, tento moment jim dal doslova křídla.
Za komfort se platí
Situace se ale změnila. Lidé už se nemusí bát opouštět své domovy a znovu mohou bez obav vyrazit do supermarketů a hypermarketů, aby si nakoupili to, co potřebují. Zvyk je ale železná košile a pokud si někdo zvykl z pohodlí gauče naklikat svůj týdenní nákup, který mu přijede v předem nastavený čas, nebude se mu to chtít měnit.
Nutno říct, že jde o velmi komfortní a příjemnou službu, která má na trhu své místo. Aktuálně je ale třeba se ptát, zda nákupy přílišným způsobem neprodražuje, protože lidé začínají mít hlouběji do kapsy, případně by se měli připravovat na horší časy.
Ačkoliv se nás o tom online prodejci potravin snaží přesvědčit, jen velmi těžko mohou prodávat výrobky za stejné ceny jako kamenné obchody. Za komfort se totiž zkrátka platí. A zdaleka nejde jen o to, že si musíte připlatit pár desítek korun za dopravu. Ty by se daly ještě oželet, pokud si to člověk dobře naplánuje a provede pár větších nákupů měsíčně.
Horší je, že potravinové eshopy jsou plošně o něco dražší, a to prakticky na každé položce. Pakliže tak uděláte velký nákup, bude online zpravidla o několik stokorun dražší, než kdybyste ho udělali v prodejně.
Tisíce korun rozdílu
Jde o poměrně známou věc, avšak aktuálně se to stalo jádrem sporu mezi společnostmi Rohlík a Tesco. Zatímco Rohlík je čistým online prodejcem, Tesco prodává své výrobky za stejnou cenu online i v obchodech. A tak provedlo srovnání, kde je nákup levnější. Ukázalo se, že to je v Tescu, a to přibližně o 13 %.
Pokud tak nakupujete třeba pro čtyřčlennou rodinu a každý měsíc za potraviny, drogerii a různé doplňky vydáváte kolem dvaceti tisíc korun, může oněch třináct procent představovat významnou a vítanou úsporu v podobě několika tisíc korun.
Potraviny dlouhou dobu v podstatě nezdražovaly, ale to se začalo měnit na konci roku. Zatímco ještě nedávno jejich ceny nikdo příliš neřešil a nebylo tedy problémem nakoupit si je dráže online, dnes musí mnoho lidí řešit doslova každou korunu. Pro ně může být návrat z online prostředí do kamenných obchodů dobrým řešením.
Foto: Shutterstock
Dobrý den Vážený autore článku,
To není takříkajíc objevení Ameriky ale holý fakt že online nákupy, jsou dražší .
I přesto však musím říci že si nedovedu představit už chodit do normálního krámu a muset tam s lidmi trávit čas ,dohadováním, předjížděním nohou , strkanicí a u toho sledovat lidi s nižším IQ , jak to tam rozjíždějí ,když vidí cedulku SLEVA !
Takže díky bohu za online nákupy.
Proč myslíte, že kdo nakupuje ve slevě má nižší IQ?
Dobrý den pane Manfrede, i jsem měl již tu čest, setkat se s lidmi podobného smýšlení. S lidmi, kteří jsou přesvědčeni o své neobyčejné inteligenci a nadřazenosti. Obyčejně to bývají šťastní lidé, kteří si ve své nabubřelosti neuvědomují svůj marný život, ve kterém ničeho nedosáhli, nevytvořili žádné hodnoty, dokonce ani v obchodním domě ,neumí chodit tak, aby se nepřipletli někomu pod kolečka nákupního vozíku. Díky za to, ze zůstáváte doma a nikam nechodíte.
Já jezdím do Nēmecka a tam se mi nikdo neplete pod nohy.A žádné uličky zasekané paletamy a u pokladny to odsejpá.