Takový přešlap se jen tak nevidí, obzvlášť v dnešní době, kdy se zejména velké korporace snaží být maximálně korektní, aby nikoho neurazily nebo nepohoršily. Jak se ale ukazuje, i dnes se může přihodit obrovské společnosti, jakou je KFC, velká ostuda.
Někdo to hodně pokazil
Řetězec rychlého občerstvení KFC svým zákazníkům v Německu rozeslal připomínku nové speciální nabídky tak, jak to běžně dělá. Tentokrát se však někdo v jeho marketingovém týmu pořádně rozjel, protože připomněl i velmi citlivou historickou kapitolu, a to v nevábném kontextu. “Připomínáme si říšskou křišťálovou noc. Dopřejte si jemný sýr s křupavým kuřetem. Teď v KFCheese,” napsal řetězec přímo jako notifikaci do mobilních telefonů svým zákazníkům.
Ti chvíli nevěřili vlastním očím, protože něco takového se opravdu nesluší. Asi o hodinu později už dorazila omluva s tím, že šlo o nedopatření. Obrovské škody na veřejném mínění už ale byly napáchány. Společnost pak sice vydala i oficiální prohlášení, avšak to je dosti krkolomné.
Pochopitelně se za incident omlouvá, avšak obvinila z něj automatického robota, který údajně notifikace sám píše a rozesílá. Prý je napojen na kalendář významných dnů a propojuje je s akcemi. Tomu ale mnozí odmítají uvěřit.
Přejde vás chuť
Například zástupci různých židovských organizací označili za zprávu za zcela odpornou. “Jak si někdo může dovolit napsat o křišťálové noci něco takového? Měli byste se stydět,” zní například.
V Německu, ale i jinde ve světě už zaznívají hlasy vyzývající k tomu, aby lidé do KFC přestali chodit. Jde přitom o jeden z nejoblíbenějších celosvětově působících řetězců s rychlým občerstvením. Také v České republice se těší značné oblibě, která ale teď může být u určité skupiny zákazníků do značné míry nabourána. Vychutnávat si křupavé kuře a přitom si vzpomenout na to, co KFC provedlo, není nic hezkého a jednoho pak přejde chuť.
Foto: Shutterstock
Tak to dopadá, když chtějí být prodejci 100% IN 😀