Obaly u kosmetických přípravků příliš nečteme. Není ani divu, když je to většinou změť drobného písma a ještě v 6 různých jazycích. Mnohem snadnější je tak řídit se podle značky a případně názvu.
Jenže balení obvykle skrývá nejen složení, čárový kód, kontakt na výrobce, ale především malou ikonku s číslem a písmenem „M“. Překvapivě velké množství lidí o ní vůbec netuší, případně neví, co vlastně znamená.
Tento piktogram přitom může být velice užitečný. Jedná se o tzv. PAO (angl. zkratka Period After Opening), tedy jak dlouho přípravek vydrží po otevření. Písmeno „M“ pak značí měsíce. Obvykle je doba kolem 12 měsíců. Některé speciální přípravky však mohou mít trvanlivost mnohem kratší.
Prošlá kosmetika obvykle žádné výraznější problémy nezpůsobuje, ale rozhodně je zbytečné si ji schovávat dlouhé roky. Může se do ní dostat nějaká špína či způsobit třeba vyrážku.