V dnešní době jsou lidé rádi za to, že mohou ušetřit byť jen nějakou tu korunu, natožpak více. To už se jim vyplatí střídat obchody podle toho, kde je zrovna co levnější. Obchodní řetězec Lidl je přitom znám tím, že rád naskakuje na aktuální poptávku a trendy. Tentokrát se v tomto ohledu opět vyznamenal.
Obrovská výhoda
Možná si v Lidlu také rádi kupujete bedýnky s ovocem a zeleninou, které stojí pár korun a nabízejí toho přitom spoustu. Možná i proto jsou často hned pryč. Kromě toho, že zákazníci ušetří, se toto jídlo také nemusí zbytečně vyhazovat, ale ještě se spotřebuje.
Co přitom funguje u zeleniny a ovoce, dlouho nefungovalo u ostatních potravin. Ty byly po vypršení data spotřeby nebo minimální trvanlivosti jednoduše vyhozeny, protože už se jinak nesmí nabízet, a to ani s výraznou slevou.
Manažeři Lidlu se proto zamysleli a vytvořili nově koncept, v rámci kterého si koupíte i další potraviny za výrazně výhodnější ceny. Pochopitelně jsou to takové, kterých se řetězec potřebuje co nejrychleji zbavit, protože hrozí, že překročí dobu minimální trvanlivosti nebo spotřeby.
Všechno za pár korun
Tyto potraviny se prodávají vždy před touto lhůtou, ale jen krátce. V nabídce jsou například ryby, které stojí třeba jen 25 korun za několik set gramů, ovšem s tím, že je musíte zpracovat ještě ten samý nebo další den. Pokud jste si ale přišli pro jídlo na oběd nebo večeři, kterou uděláte v ten samý den, potom to přeci není žádný problém.
Není výjimkou, že tu najdete třeba balení třísetgramového lososa za pětadvacet korun. Takto se ale vyprodává i další zboží, které se rychle točí, například mléčné produkty nebo pečivo. Lidl má tři výprodejové kategorie, a sice za 5, 10 a 25 korun. V té nejnižší najdete právě pečivo. To se nemusí zdát být třeba u nějaké housky obzvlášť výhodné, ale pokud jde například o chleba, který stojí normálně 50 korun, potom už se to vyplatí. Stejně jako třeba mléko nebo máslo za deset korun.
Tuto iniciativu je nutné pozitivně kvitovat. Ostatně, lidé dnes často chodí i do speciálních obchodů, kde už se prodávají i prošlé potraviny, a to s výraznou slevou. Lidl tak jen vychází vstříc poptávce.
Foto: Shutterstock
Jé Amerika byla konečně (opět) objevena. V Británii, i jinde ve světě, je toto zcela běžná praxe napříč všemi obchodními řetězci a občas se dá cokoliv při velkém štěstí koupit třeba i jen za pár pencí, což může činit klidně i jen 1% z původní ceny před slevou. Říká se tomu běžně yellow stickers bargains / discounted items.
To jim to trvalo. Není to tak dávno kdy jsem si nemohl vzít ani kedlubnové listí.