Lidl pořádně naštval Čechy. Připravil na ně pěknou habaďuru, pak to prasklo

Skutečnost, že obchodní řetězec Lidl využívá na zákazníky nejrůznější triky, které je mají přimět k tomu, aby nakoupili co možná nejvíce, je už poměrně dobře známou věcí. Ostatně, nedávno se tomu věnovali novináři přímo v Německu a přišli na zajímavé věci.

Podivné cenovky

Teď se nad něčím podobným pozastavili i zákazníci v České republice. Na sociálních sítích se totiž rychle šíří video, ze které je patrné, že například s cenovkami dělá tento obchodní řetězec věci, které by asi dělat neměl. Zákazníky to mate a je otázkou, zda jde o záměr či pochybení.

V tomto případe jde o to, jak Lidl pracuje s cenovkami označujícími zboží ve slevové akci. Ty jsou na první pohled odlišené oranžovou barvou a tradičně lákají k nákupu. Teď se taková cenovka objevila u rýže, ovšem při bližším pohledu jste mohli zjistit, že jde o stejnou cenu jako je vedle uvedená standardní na klasické žluté cenovce.

Lidl akční cenovkou lákal na zlevněnou rýži Basmati, která stála 34,90 Kč namísto údajně původních 39,90 korun. Sleva tak měla činit 12 %. Jenže pod touto cenovkou se nacházela i ta běžná, kde však nebyla uvedena cena původní, ale také 34,90 korun. Zdálo se tedy, jakoby Lidl vizuálně lákal na nezlevněné zboží.

Foto: Shutterstock

Ať si dávají pozor

Obchodní řetězec nakonec pro TN.cz poskytl vysvětlení. Podle něj jde pouze o nedorozumění. Oranžová cenovka neoznačovala slevu, avšak trvalé snížení ceny, které u tohoto produktu proběhlo. Lidl na něj chtěl tímto způsobem upozornit. Časem by ho měla nahradit právě běžná cenovka, avšak personál zjevně chybně umístil obě dvě najednou.

Obchodní řetězec by si každopádně měl dát dobrý pozor na to, jakým způsobem slevy označuje, protože po zkušenostech z minulých let, kdy s tím mnozí čachrovali, platí nový a přísnější zákon. Ten nařizuje, aby prodejci u slevy uváděli tu nejnižší cenu, za kterou zboží prodávali v uplynulých 30 dnech.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka
Jirka
1 rok

Tak tohle u nas dela Penny. Zlevnene zbozi melo vzdy cervene cenovky. No uz je to min. pul roku, kdy ve dvou regalech ma vsechno zbozi cervenou cenovku, ale vubec to neni zlevnene. No a opravdu zlevnene veci s cervenou cenovkou jsou v regalech i s nezlevnenymi potravinami. Takze kdo ty ceny nezna, tak bere zlevnene i nezlevnene veci s cervenou cenovkou. Nevim jestli se to deje i v jinych penny, ale u nas v Hostinnem je to momentalne bezna vec.