Lidl opakovaně prodával potraviny, které nedodržely deklarovanou kvalitu

Obchodní řetězec Lidl se na jedné straně těší značné oblibě českých zákazníků. Pravidelně hlásí nejvyšší tržby i zisk ze všech konkurentů na trhu a lidé mají obecně docela rádi jeho produkty privátních značek, stejně jako tematicky koncipované týdenní akce.

Potřetí stejné pochybení u jednoho produktu

Lidl však možná i kvůli tomu poněkud hřeší na svou silnou pozici, kterou jen tak něco neotřese. A tak už tu máme několik let táhnoucí se linii excesů, ve kterých tento obchodní řetězec klame či šidí zákazníky.

Naposledy to byla kauza, kterou už lze nazvat evergreenem. Státní zemědělská a potravinářská inspekce zahájila s Lidlem správní řízení kvůli tomu, že prodával výrobek z vepřového masa, ve kterém tohoto masa nebylo deklarované množství, ale o deset procent méně. S největší pravděpodobností to skončí pokutou.

Dalo by se nad tím mávnout rukou, protože něco takového se občas přihodí každému. Obzvlášť, když je možné to svést na výrobce. Avšak v případě Lidlu už je to přinejmenším třetí prohřešek u tohoto jednoho konkrétního produktu.

Je jasné, že se na něj inspekce zaměřila a pravidelně ho kontrolu. A také neustále zjišťuje pochybení. Pokud by kontrol bylo ještě více, zřejmě by bylo ještě více problémů. Lidl jako by si nechtěl nechat říct. Toto už není možné svádět na výrobce. A pokud ano, měl být dávno vyměněn.

Foto: Shutterstock

Nevybíravé praktiky

Jde přitom pouze o jeden z mnoha případů, kdy výrobky Lidlu nesplňují požadavky na kvalitu či jakost. Inspekce hlásí problémy v tomto obchodním řetězci pravidelně. Někdy jde přitom i o závažnější pochybení, jako když byl v plodech kustovnice čínské nalezen pesticid karbofuran. Nejčastěji jde ale o to, že není naplněno deklarované množství masa či tuku.

Lidl v minulosti také používal metody agresivní reklamy, kdy zákazníky lákal do prodejen na výrobky za výhodnou cenu, za niž je potom nebylo možné koupit. Zboží se totiž na prodejny dostalo v minimálním množství a bylo okamžitě pryč.

Na obchod už si ostatně stěžují i sami zákazníci. “Nejhorší je Lidl v Nýřanech u Plzně. Běžně mají zkažené kuřecí maso. Aby taky ne. Když jim to stojí půl dne před chlaďákem na paletě. Běžně mají mít nějakou akci a ještě odpoledne to nemají v regálech,” napsal Tomáš v diskuzi serveru AAzdraví.

Zdá se, jakoby se Lidl vracel ke svým počátkům, kdy měl s českou legislativou rovněž problémy. Proslul například tím, že v okolí jeho chystaných prodejen byly náhle bez povolení pokáceny stromy. Je každopádně nutné, aby byl znovu řádně usměrněn.

Autorský komentář Petra Vavrenky

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
55 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Nob0dy
Nob0dy
2 let

Řešte to s vedením firmy. Páni manažeři šetří na zaměstnancích. Člověka by strhli. Zaměstnanci na obchodě dělají hned několik profesí najednou za jeden plat. Měli by si to všichni zkusit, než začnou kritizovat. To není jen problém této firmy. Je to běžná praxe skoro u všech prodejců.

Last edited 2 let by Nob0dy
Iris
Iris
2 let
Reply to  Nob0dy

Inu, i každý živnostník dělá několik profesí – jenže za to nemá stálý plat – plat má podle toho, jak se daří zakázky. Ovšem zato nemá nad sebou otravného šéfa.

Vladimír
Vladimír
2 let
Reply to  Nob0dy

Samozřejmě že i u některých chyb můžou být zaměstnanci z jakéhokoliv důvodu….třeba i že je jich tam málo a že v jedny konzervě kde dneska bývá hodně málo masa….možná tak 10 dkg…tj chyba 1 dkg …no to by snad automatická plnící linka měla zvládnout….ale jak poznají ve zkušebně maso na dkg od separátní….asi jo…..

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Nob0dy

Bohužel, musím s Vámi souhlasit….Ale lidi radši budou nadávat dál prodavačům, ti jsou hned na ráně….🤔🤨

Zákazník
Zákazník
2 let
Reply to  Zuzka

Nepřeháníte to? Jestli máte problém s tím, jak se k vám, zaměstnancům, chová Lidl – není to problém zákazníků. Já jako zákazník ani nevím, proč bych vaše breky měl řešit. To si řešte s vaším nadřízeným, ne se zákazníkem.

Ale nadřízeného se bojíte, ale zákazníka ne.

Já jako zákazník přijdu do obchodu – a pracovně-právní vztahy v obchodě nejsou můj problém. A ani nevím, proč by měly být?

To je univerzální odpověď pod všechny breky prodavačů Lidlu zde. Zákazníci nemohou za vaše potentované životy, ty si řešte s nadřízeným. Pletete si hierarchickou strukturu vašeho zaměstnavatele.

Hana
Hana
2 let

Už dlouho tam nechodím.Vadí mi ty jejich trapné, uječené reklamy.Jejich výrobky už několikrát staženy z prodeje a věčně nějaká aféra, švagrová tam vydržela dělat půl roku a utekla, když to tam viděla.

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Hana

Pokud vím, tak problémy má každej řetězec…Ale ,,to” je každýho volba, kde si nakoupí…A uječený reklamy jsou všude, jen to asi tak nevnímáte…Ale ve finále – jak píšete, že Vaše švagrová ,,to” neustála, jen dokládá, že stávajících by si měli lidi už aspoň pro tu odvahu pracovat v takových podmínkách cenit !!! A teď nemyslím jen Lidl…🤔🤨

Jiří Skřápek
Jiří Skřápek
2 let

Zasraní skopčáci nás okrádají kam se podíváš,jen plyn je 6x dražší! A ty obchodní řetězce se již měly dávno znárodnit,ti okrádají lidi nejvíce.Lidl se předvedl co jsou zač tím,jak na letáku před pár lety odstranili kříže z řeckých kostelíků.Od té doby v Lidlu nenakupuji a ani se nechystám.Ať pakují tam,odkud přišli,když se neumí slušně chovat vůči jiným národům a náboženstvím.A s tou volbou je to pravděpodobně obráceně.Lidl mně k životu nechybí,kupuji od českých výrobců napřímo.Nazdar.

Pepa
Pepa
2 let

Komunistický hérec Mahdal neustále hlásá že Lidl je jednička v čerstvosti! 😂

Hana
Hana
2 let
Reply to  Pepa

To mi povídejte, ten se mi tak zprotivil, že ho nemohu ani vidět natož slyšet.A o té čerstvosti by se dalo polemizovat.

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Hana

No a já zase nemusím KOMPOT !!!!🤮

Alexandra
Alexandra
2 let
Reply to  Pepa

Proč komunistický herec? Vám už taky jebe? To jsou skoro všichni 50+ touto optikou.

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Alexandra

👍

Miroslava
Miroslava
2 let
Reply to  Pepa

No to proto, že to královsky zaplaceno.

Karel
Karel
2 let

Zákaz podnikání v Česku

Zlata
Zlata
2 let

K doplňování zboží do regálů bych řekla jen jediné. Ať si to ten co má problém jde vyzkoušet.Prodavacek málo,doplňuje,pak má někdo kecy,že stojí frontu ke kaše,tak musí letět do pokladny. Kdo v tom nedělá ví houby.Krom toho mají taky práci ve skladu.Zamyslete se vážení ZÁKAZNÍCI.

Renée
Renée
2 let
Reply to  Zlata

No to je právě špatně, pokladní má sedět na kase, i když zrovna nemá frontu, aby ji zakazník nemusel vyvolávat

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Renée

Vy jste, pane , marnej !!! Jelito kopyto platí to !!!!🤦🤦🤦

Alena
Alena
2 let
Reply to  Zlata

Paní Zlato, nás zákazníky fakt nezajímá, co kde prodavačky mají. Mě osobně třeba zajímá, abych v regálu našla co potřebuju, a problémy prodavače jsou mi ukradené. Pokud svou práci nezvládají, tak ať si najdou jinou. Prodavačky také nazajimají moje problémy. Zamyslete se vážená paní

Last edited 2 let by Alena
Alexandra
Alexandra
2 let
Reply to  Alena

No tak hlavně na ně pak nenadávejte, když v regále nenajdete, co potřebujete.

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Alexandra

👍 přesně !

Iris
Iris
2 let
Reply to  Alena

Teda vy musíte být ale baba 😛 Tak hlavně abyste vy zvládala tu svoji práci – máte představu, kolika lidem jste asi ukradená vy?

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Iris

👍👏👏👏

Vladimír
Vladimír
2 let
Reply to  Alena

No ono když se do krámu přiženou hordy ,, žebroty ,,tak to prostě zboží v akci zmizí hodně rychle …a to ve vše řetězcích ne jen Lidlu….jako invalidní důchodce se mezi ně také počítám….

Miroslav
Miroslav
2 let
Reply to  Alena

Paní Aleno, možná se zamysletwe naopak Vy. Nikoho ostatního nezajímají zase Vaše problémy že něco nemůžete najít. Vy musíte být hrozně sympatická paní..

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Alena

Alena – 🤦🤦🤦Ano !!!! Gratuluju Vám !!!! Další egocentrik ! Zamyslete se nad sebou Vy, vážená….🤔🤨 Je zajímavý, kolik se tu najde odborníků, ale kolik z vás sedne k pc a napíše ty svý bláboly na vedení řetězce !!!! Akorát umíte pindat u toho ,,posledniho” kolečka v řetězci !!!! Asi vám není známý pořekadlo, že ryba smrdí od hlavy !

Iris
Iris
2 let
Reply to  Zuzka

Jenže psát nějakému vedení řetězce taky nikam nevede – pokud se to k nim vůbec dostane, asi to ani nečtou – je jim to fuk! pro ně jsou důležitější peníze a ne spokojenost zákazníků – a to je důvod, proč raději chodím do malých obchodů.

Hana
Hana
2 let
Reply to  Zlata

Švagrová tam vydržela dělat půl roku a utekla, ale ne kvůli práci, ale těm praktikám a podmínkám.Teď je v jiném obchodě a je moc spokojená.

Ton
Ton
2 let
Reply to  Zlata

Tohle je argument spis pro zamestnavatele a zakaznika. Kdyz neni Lidl schopnej zajistit dostatecnej pocet podavaču na prodejne tak ti co tam sou nestihaji. Potom se specialista na cerstvost muze zblaznit a stejne ma prazdny regaly a kdyz tam neco je tak to rozhodne cerstvy neni. Akorat je kseft plnej nasranejch zákazníků a mezi nima par nasranejch podavacu kteri si delaji peklo mezi sebou, protoze poldle lidlu je pohoda na pracovišti sprosty slovo. Vedouci onchodu clovek kterej kseftu vubec nerozumi. Horsi je to ze tenhle model prebiraji i další řetězce. Ale argumentovat tim at si to jdou lidi zkusit je… Číst vice »

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Ton

Jasně, jděte dělat jinam, třeba do Denza ! 🤦Vy děláte, jako kdyby na někoho někde čekali s ideálním platem, pracovní dobou….🤦 Udělejte si anketu, kolik lidí ,, dohání” platy s brigádama / k HP/….Ale Vy takový problémy zjevně nemáte, takže ,,to” ani nemůžete pochopit….

Píďa
Píďa
2 let
Reply to  Zlata

To ale není problém zákazníka. Ale obchodu, který není schopen zaměstnat dostatek pracovníků.

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Píďa

👍

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Zlata

👍👏👏👏 Máte naprostou pravdu, ať si to ti remcalové jdou zkusit ! Nedávno nějaká postarší madam pindala, že už zase nemaj doplněnou dezinfekci na ruce…Tak jsem jí řekla, že by si měla nosit svou, když jí to tak vadí a že je snad přední, aby prodavači mohli pro nás, zákazníky, vybalovat zboží…Tak mě začala hlasitě osočovat, že jsem ,, hovězí” !!!! 😡

Rob
Rob
2 let

Naprosto souhlasím s tímto článkem ale kontroly by měli postihnout více potravinářských zařízení ať už se konečně nezvedá jen cena nýbrž i kvalita jídla.

Pavel
Pavel
2 let

Článek mi přijde zaujatý. Podobné problémy mají všechny řetězce.

Jirka
Jirka
2 let
Reply to  Pavel

Souhlas. Takže nyní nižší podíl masa v konzervě a předtím kustovnice. Jak vychází porovnání s ostatními řetězci?

Zuzka
Zuzka
2 let
Reply to  Pavel

👍

Pepa
Pepa
2 let

A co tím chce autor říci ? Že Lidl dostane pokutu 1 000.000,- Kč ? Tak ,to jim skutečně nevadí oni vydělají milión asi tak za jednu minutu. Takže až budete Vážené ministerstvo rodávaat miliardové pokuty ,tak možná přestanou klamat zákazníky ,ale na druhou stranu patřičně zdraží aby tu miliardu měli rychle zpět. Takže to odnese zase jenom spotřebytel. Gratuluji Vám .

Věra Červenková
Věra Červenková
2 let
Reply to  Pepa

Máte pravdu

J.Balaš
J.Balaš
2 let

Ta ošizená konzerva je pořád lepší než ty,které nám nabízí echt poctiví čeští výrobci.