Lidl patří mezi celosvětově nejoblíbenější prodejce potravin a často zaujme svými novinkami, které zavádí. Ty se potom leckdy stanou novým standardem i mezi konkurencí, jako se to přihodilo s bedýnkami s ovocem a zeleninou, jež mají zamezit plýtvání a zákazníkům umožňují získat tyto produkty velmi levně.
Pořádný přešlap
Ne vždy se ovšem Lidl strefí do černého. I když, jak se to vezme. Když na trh uvedlo svou verzi čokoládových zajíčků, pozornost zákazníků také upoutal. Tito zajíčci totiž byli nápadně podobní těm, které se tradičně prodávají pod značkou Lindt. Ovšem stáli výrazně méně, jak to už u tohoto diskontního prodejce bývá zvykem.
Zdánlivě nevinná záležitost nadělala ale spoustu zlé krve. Lidé pochopitelně raději kupovali levnější zajíčky od Lidlu než dražší originál od Lindtu. Tato společnost se proto ve Švýcarsku obrátila na soud, který ve věci musel rozhodnout.
Šlo o velmi sledovanou kauzu, kterou provázely například průzkumy veřejného mínění. Ty ukázaly, že veřejnost zajíčky od Lindtu velmi dobře zná a ten od Lidlu s nimi může být jednoduše zaměnitelný, jakkoliv se dá najít pár malých rozdílů.
Co se stane s čokoládou
Nejvyšší švýcarský soud potom zvrátil verdikty nižších instancí a nařídil, že zajíčci od Lidlu se v zemi nesmí prodávat. Prodejce dokonce musí zničit jejich zásoby. To přitom přináší zajímavé souvislosti. Ve světle dnešní snahy o udržitelnost to totiž prý neznamená, že by musela být zničena čokoláda jako taková. Prý je možné ji rozpustit a použít jinak. Je však otázka, zda by se někdo do takto náročné operace pouštěl. Spíše to dopadne tak, že se zásoby skutečně vyhodí.
Ačkoliv verdikt platí pouze pro Švýcarsko, je poměrně pravděpodobné, že Lidl už raději zajíčky nebude prodávat na žádném z trhů, tedy ani v České republice.
Foto: Shutterstock