Lidl spustil v Česku obrovskou novinku. Lidé tomu nemohou uvěřit, co provedl

Obchodní řetězce v České republice aktuálně nepatří mezi nejoblíbenější společnosti. Dříve k nim lidé měli mnohem lepší vztah, ovšem ten se významně narušil poté, co obchody zneužily situace a začaly významně navyšovat ceny. Navíc se ukazuje, že v tuzemsku prodávají nepříliš kvalitní zboží, které by si jinde v Evropě nikdo nekoupil.

Nový styl nákupů

Tu a tam se některý řetězec pokusí nějakým způsobem inovovat. Někdy je to ku prospěchu věci, jako když byly například zavedeny bedýnky s ovocem a zeleninou, které si můžete koupit s velkou slevou. Ovšem další novinky nejsou tak povedené. Příkladem je ta, kterou aktuálně rozjel obchodní řetězec Lidl, kdy je docela možné, že další ho budou brzy následovat.

Lidl byl dlouhou dobu známý tím, že se v něm netvořily příliš velké fronty, jelikož dokázal pružně reagovat na zákaznickou poptávku a podle potřeby otevíral další a další kasy. To mnozí rozhodně ocenili, obzvlášť po zkušenostech třeba z Albertu, kde byli schopní nechat jednu nebo dvě kasy, i když se u nich tvořila dlouhá fronta.

Zdá se však, že i Lidl najíždí na úsporný režim. “Před týdnem jsem tam byla a nestačila se divit. Když jsem s plným vozíkem najížděla ke kasám, nebyla otevřená ani jedna. Počítala jsem s tím, že tedy nějakou aktivují, ale to se nestalo. Řekli mi, ať si jdu nákup namarkovat na samoobslužnou pokladnu,” líčí paní Dominika. “To byl ale hodně špatný zákaznický zážitek, jelikož mi to celé trvalo minimálně deset minut. Pokud takhle budou pokračovat, dobře si rozmyslím, kam budu chodit nakupovat.

Bude to standard?

Zdá se, že Lidl spustil experiment, kdy v určitých časech nechává všechny obsluhované pokladny zavřené a zákazníky nutí k tomu, aby sami sebe obsloužili u automatických kas. Ty přitom dříve často zely prázdnotou, jelikož lidé je nemají příliš v oblibě a raději chodí na ty klasické.

Čtěte také: Pepco kolabuje. Náhle končí 70 obchodů. Nikdo to nečekal. Co se to děje?

Když to tedy nešlo po dobrém, snaží se obchodní řetězec zákazníky k tomu dotlačit tímto způsobem. Je otázkou, zda jde o vhodné řešení. Sám Lidl připouští, že tento model testuje, ale odmítá, že by takto řešil svou personální nouzi. Také dodává, že v případě lidí s velkým nákupem by měly být standardní kasy otevřeny. Jaká je ale realita, to už je věc druhá.

Foto: Shutterstock

Autor: Anna Štěpánková

Redaktorka magazínu AAzdravi.cz. Zkušená a respektovaná novinářka prošla za posledních 20 let redakcemi tištěných i online deníků, aby následně našla svou zálibu v tvorbě magazínových textů.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Květa
Květa
6 měsíců

Jsem starší osoba a samoobslužné pokladny mě nevyhovují. Pokud by se mě stálo, že by nebyla otevřena klasická pokladna, tak bych jim tam celý nákup nechala stát , odešla bych si nakoupit jinam a už by mě tam nikdy neuviděli. Ne všechno nové a moderní je vhodné pro všechny skupiny obyvatel.

Tomáš
Tomáš
6 měsíců
Reply to  Květa

Souhlasím…nechat jim tam nákup stát a jít jinam kde si zákazníků cení a na kaše jim odpoví na pozdrav či chvilku popovídají za tu chvilku než vám odbaví…

Jan Kafka
Jan Kafka
6 měsíců
Reply to  Květa

Tak zůstaňte doma nikam nelezte