Nudle z Lidlu neprošly kontrolou. Musely být staženy

Chvíli se snad mohlo zdát, že obchodní řetězec Lidl šel po sérii odhalení, kdy šidil své produkty, do sebe a zapracoval na kvalitě. Několik měsíců byl totiž klid a Státní zemědělská a potravinářská inspekce nové případy nehlásila. V prosince ovšem Lidl opět uklouzl, a to dosti citelně.

Nedostatečná kvalita

Ukázalo se, že oblíbené polévkové nudle nesplňují deklarovanou kvalitu, a to doslova o parník. Jak uvedla SZPI, jde o produkt Combino polévkové nudle. Kontrolovaný produkt měl šarži L2 a minimální trvanlivost do 27. června 2024, ovšem není vyloučeno, že klamání probíhalo delší dobu. Kontroloři totiž nemohou neustále testovat všechny potraviny, a tak se k prohřeškům dostávají postupně.

Laboratorní rozbor odhalil opravdu nepěkné pochybení. Výrobce deklaroval, že produkt obsahuje 36 % vajec. To ovšem nesplnil ani zdaleka. Obsah vajec z celkové hmotnosti totiž činil pouhých 19,5 %, tedy téměř dvakrát méně.

Combino je privátní značkou Lidlu, což celou situaci dělá ještě závažnější. Málokdy se totiž stává, že by tímto způsobem pochybil značkový výrobce, tam bývá důraz na kvalitu maximální a žádná velká značka si nechce poškodit svůj pracně budovaný marketing. A když už se tak stane, týká se to prakticky všech obchodů a problém je spíše na straně výrobce.

Foto: Shutterstock

Opakuje se to

Jenže privátní značka funguje tak, že si Lidl zadá výrobu nějaké potraviny a určí si, jaká má být cena či složení. Je potom otázkou, kdo přesně pochybil a zda šlo například jen o chybu nebo hlubší problém.

Bohužel platí, že u Lidlu jde o vlekoucí se problém. Například jeho výrobek Chalupářské maso pochybil přinejmenším třikrát, kdy nesplnil deklarované množství masa. V tomto roce se tak stalo i se sušenou šunkou.

V důsledku těchto zjištění ztrácejí někteří zákazníci v Lidl důvěru. Pochybení totiž není zrovna málo a lidem dochází trpělivost.

Foto: Shutterstock

Autor: Petr Vavrenka

Redaktor magazínu AAzdravi.cz. Vystudoval VŠE a publikační činnosti se věnuje od roku 2005 v médiích jako MF DNES, ČT24 nebo Koktejl.

Chcete se nechat upozornit na nový příspěvek v diskuzi?
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Josef
Josef
1 rok

Také si nemyslím, že Lidl je jediný špatný. Naopak ho řadím k těm lepším. Nicméně ty postupy by měly být standartní. Šidíš na kvalitě ( vědomě okrádáš) pokuta. Opakovaně velká pokuta. Jen konstatuji a to povšechně, že kvalita potravin je hrůzostrašná. Nejvíc v oblasti ovoce a zeleniny a mléčných výrobků.

Jiri
Jiri
1 rok

A slo to jist slo tak by jsem to neresil 😀 ale dneska je normalni aby po sobe vsichni hazely spinu a hledali chyby 😀 když uvidim ze je neco prosly nekoupim to a reknu jim to na prodejne pak uz je na nich co udelaj 😀

Pavel
Pavel
1 rok

Stále si stěžují ale přesto chodí dál dál